Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Hur upplever ni Versatrac, bra fyrhjulsdrift? Trans Sport

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Diesel Nordlöf
SUV

Hur upplever ni Versatrac, bra fyrhjulsdrift? Trans Sport

Hur upplever ni som kör Trans Sport med Versatrac, tycker ni att det är en underbar vinterbil eller fanns det förbättringspotential när de konsturerade fyrhjulsdriften?

Jag tycker den är katastrofalt dålig om man jämför med allt som Volkswagen producerat de sista 30 åren, jag tycker att drivningen på bakhjulen mest kan ses som ett komplement på denna bil, fördröjningen innan den greppar in på bakhjulen är alldeles för lång och bägaren rann över för mig häromdagen när en kollega hade sett mina framhjul spinna i en korsning och han frågade mig på jobbet om jag bara sa att bilen var 4wd :(

Har jag nått fel på bilen eller är det helt enkelt inte mer än att drivningen på bakhjulen kan ses som ett komplement?
Senast redigerad av Avenger den sön 15 dec 2013, 01:57, redigerad totalt 2 gånger.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
MVH Stefan
VW Sharan 2.0 TDI 4-Motion
XC70 D5 -04
Har genom åren ägt totalt 6st Trans Sport varav 5st AWD
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Hur upplever ni Veratrac, bra fyrhjulsdrift?

10% drift på bakhjulen MAX är vad jag hört iaf, tror jag :( Samma gäller på Voyagers AWD modeller, det är ingen mening helt enkelt, knappt man kan kalla det AWD då det inte är ett riktigt system, detsamma gäller ju även på vissa VW modeller, t ex. sportmodellen av Golfen, inget snack om att det är redig "bakhjulsdrift" i något läge, de som handlar sådana bilar för att dom är "sportiga" blir då besvikna =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Re: Hur upplever ni Veratrac, bra fyrhjulsdrift?

Jag googlade på det för något år sedan och det verkar variera, från att kraften kommer ordentligt med minimal fördröjning till i stort sett ingenting alls. Sedan så är det så med alla sådana här system att det är ett komplement, AWD-systemen är inte riktig 4wd. Det var först med haldex och liknande modernare system som de blev bra.
Skriv svar