Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Nybliven ägare Grand Cherokee 4.0 -2001

Jeep, det välkända 4x4 bilmärket
Användarens profilbild
Usling
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: fre 27 dec 2013, 17:27

Nybliven ägare Grand Cherokee 4.0 -2001

Hej folk.
Ja då har man blivit med Jeep på gamla dar. Det blev en Grand Cherokee Ltd 4,0 -01.
Jag ska hämta den i morgon. Det som behövs är en extra nyckel (är det någon som vet hur man enklast skaffar en sådan?) Dessutom har jag sett att Avenger kan fixa länkar till verkstadshandbok och instruktionsbok. Jag skulle bli mycket tacksam för dom länkarna. Jag återkommer med utlåtande om bilen senare.
Med vänlig hälsning Usling.
Senast redigerad av Avenger den lör 04 jan 2014, 16:17, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Nybliven ägare Grand Cherokee 4.0 -2001

Grattis till köpet av en mycket fin bilmodell!

Kan du ta en bild på nyckeln som finns till bilen? Är det två fjärrdosor eller bara en där också?

Om nyckeln är av typen transponder så måste du åka till Chrysler/Fiat för att programmera en ny, annars är det bara att köpa hem en blank nyckel och få den kopierad, eller så brukar låssmeden ha detta också, men man får nog en finare (design) om man handlar en egen blank.

En transpondernyckel känns igen på färgen på plasten, den är mjuk och "tjock" och gråaktig med ett chip inuti.

Skicka ett mejl så ordnar jag manualerna ;)

Lägg gärna upp lite bilder imorgon när du hämtat bilen :D
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Usling
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: fre 27 dec 2013, 17:27

Re: Nybliven ägare Grand Cherokee 4.0 -2001

Hej folk. Nu är bilen hämtad. Jag är nöjd förutom att det låter illa när man svänger vänster och samtidigt gasar. Om man motorbromsar när man svänger låter det ingenting. Jag förmodar att det är en dålig drivknut. Det kan väl inte vara alltför svårt att byta en sån. Jag har gjort det på några Volvo utan problem. Det blev inga bilder idag. Det var för mörkt när jag kom hem. Jag återkommer med det.
Usling.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Nybliven ägare Grand Cherokee 4.0 -2001

Grattis igen! :)

Drivknut hittar du billigt på ebay.com eller ebay.de :)

Ska nog inte vara några problem att byta den, ska skicka manualen nu, glömde det igår :(
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Usling
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: fre 27 dec 2013, 17:27

Re: Nybliven ägare Grand Cherokee 4.0 -2001

Jag tänkte köpa från skruvat. 598 kr. Det är väl in te helt fel, eller är det billigare från ebay?
Tack för snabb leverans av manual.
Med vänlig hälsning Usling
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Nybliven ägare Grand Cherokee 4.0 -2001

Det var bra pris från Skruvat.se!

På ebay.de kan du spara 170:- kr, dvs. inte så värst mycket:

http://www.ebay.de/itm/GELENKSATZ-ANTRI ... 35c3f5bfe2" onclick="window.open(this.href);return false;
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar