Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Försäkringspremier

Övriga diskussioner
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Försäkringspremier

Vet om folk som fått reparationer för över 200 000:- och det har inte påverkat i den graden, men det skiljer väl från bolag till bolag =/
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
Bosse99
SUV
Inlägg: 129
Blev medlem: ons 10 jul 2013, 23:17
Ort: Höör

Re: Försäkringspremier

Det finns säkert hur många som helst som bara betalar utan att ha koll. Försäkringsbolagen tjänar pengar på dem. Jag kan ibland tänka att trafikförsäkring skulle räcka. Kör någon annan på mig så är det deras försäkring som betalar mina skador.

Det pengar man sparar varje månad kanske skulle betala en eventuell reparation. Jag har bara krockat en gång i hela mitt liv och behövt utnyttja försäkringen. Sportbilen fixades på maskinskadegarantin och den har man även med enbart trafikförsäkring.

Skickat från min GT-N7000 via Tapatalk
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Försäkringspremier

Jag har kör trafik på b.la. Sebringen, känner mig helt säker med det då jag vet att jag själv fixar de fel som kan uppstå, t.ex. stenskott eller spricka i rutan då byter jag den själv, maskinskada fixar jag, stöld är i princip omöjligt, bilen står alltid någon meter ifrån huset och den har transpondernycklar, ingen slumpmässig tjuv som får igång den motorn kan jag lova =) etc. etc.. Det värsta vore ju då om man krockar med ett träd, djur eller annat, då får man inga pengar, men men, det är ingen miljonbil och jag bruka köra lugnt :D
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar