Halvljus slocknar inte... Chrysler Voyager 2003
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Halvljus slocknar inte... Chrysler Voyager 2003
Hej, jag har en Chrysler Grand Voyager -03
Har problem med att halvljuset slocknar inte när man stänger av tändningen, det blinkar ibland, ibland lyser parkeringsljuset konstant, och helljuset går på trotts att vredet står på noll....
Det slockna bara när jag kopplar ur batteriet...
Och så funkar inte kupé fläkten heller, den bara la av mitt i sommaren...
Har kollat alla relä o säkringar jag hittar..
Nån som har/haft liknande problem?
Peter.
Har problem med att halvljuset slocknar inte när man stänger av tändningen, det blinkar ibland, ibland lyser parkeringsljuset konstant, och helljuset går på trotts att vredet står på noll....
Det slockna bara när jag kopplar ur batteriet...
Och så funkar inte kupé fläkten heller, den bara la av mitt i sommaren...
Har kollat alla relä o säkringar jag hittar..
Nån som har/haft liknande problem?
Peter.
Senast redigerad av Avenger den sön 02 feb 2014, 20:08, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Årsmodell saknades i rubriken.
Anledning: Årsmodell saknades i rubriken.
Annons
Re: Halvljus slocknar inte... Chrysler Voyager
Om jag stänger av min bil med ljusvredet på helljus för att vrida den till noll med tändningen av så lyser mitt halvljus. Jag måste vrida på tändningen för att vrida till 0 för att mitt ljus ska slockna.
Kan din fläkt vara dålig? Går det fram ström?
Chrysler Voyager V6 2004
Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Re: Halvljus slocknar inte... Chrysler Voyager
Arvid78 skrev:Om jag stänger av min bil med ljusvredet på helljus för att vrida den till noll med tändningen av så lyser mitt halvljus. Jag måste vrida på tändningen för att vrida till 0 för att mitt ljus ska slockna.
Chrysler Voyager V6 2004
Har provat hitoditoupponer, så jag har glömt vad jag provat
men ska gå ut o prova ditt förslag..
Har inte kommit till för att prova fläkten, tänkte kolla den imon.
Innan jag gick in för typ en timme sedan kopplade jag ur minuspolen, satte tillbaka den nu o allt funkade som de ska. Men vet att problemet kommer tillbaka. Det är ett mysko problem, halvljus o parkljus funkar som de vill..
De tar imot, men får nog känna mej besegrad o lämna in bilen, en felsökning ligger på runt 1500kr....
Om ingen annan kommer på nått..
Re: Halvljus slocknar inte... Chrysler Voyager 2003
Om det fungerar när du återställt strömmen så är det nog BCM-modulen som är något konstigt med, så att felet återkommer
Annars hade man kunnat misstänka ljusvredet.
Ang. fläkten så är det nog själva fläktmotorn som är defekt, vet själv att vi haft det problemet, köpte en ny fläkt ifrån USA för några hundringar och det har fungerat galant hittills.
Ang. fläkten så är det nog själva fläktmotorn som är defekt, vet själv att vi haft det problemet, köpte en ny fläkt ifrån USA för några hundringar och det har fungerat galant hittills.
Ljusvredet har jag oxo funderat på, får kolla med nån skrot, o fläkten ska kollas i dagarna...Avenger skrev:Om det fungerar när du återställt strömmen så är det nog BCM-modulen som är något konstigt med, så att felet återkommerAnnars hade man kunnat misstänka ljusvredet.
Tack för hjälpen, återkommer med vilket fel som va rätt
För övrigt så ska halvljuset lysa i 90 sek om du stänger av det EFTER att du vridit av tändningen =) Man kan också vrida på det en gång och sedan av, då skippar man fördröjningen på 90 sek.
Re: Sv: Halvljus slocknar inte... Chrysler Voyager 2003
Funkar inte på min. Hart försökt några gånger att ändra vredet fram och tillbaks men hjälpte inte. Ska räkna till 90 nästa gång och testa detAvenger skrev:För övrigt så ska halvljuset lysa i 90 sek om du stänger av det EFTER att du vridit av tändningen =) Man kan också vrida på det en gång och sedan av, då skippar man fördröjningen på 90 sek.
Skickat från min B1-A71 via Tapatalk
Voyager V6 -04
Mysko =( Det bör finnas en ljusfördröjning 
Finns inte på min bil heller...Avenger skrev:Mysko =( Det bör finnas en ljusfördröjning
Och imorse märkte jag att dimljusen lyser hela tiden, o vrir man till dimmläge på. Redet, tickar det i ett relä som sitter ovanför parkbromsen.... O dimljusen blinkar, kanske DET relät som spökar....
Dom bakre dimljusen
Kan fortfarande vara ljusvredet eller BCM-modulen, men kolla upp reläet och försök att skifta med ett av liknande spec. 
Jo, får prova allternativenAvenger skrev:Kan fortfarande vara ljusvredet eller BCM-modulen, men kolla upp reläet och försök att skifta med ett av liknande spec.
"go home"-funktionen med fördröjning på ljuset kan ställas i färddatorn 30-60-90 sec.
Ibland kan halvljusautomatiken strula(den svarta lådan under instrumentpanelen) men det som talar emot detta är dimljusen som inte har med den boxen att göra.
jag skulle byta ljusvredet.
Ibland kan halvljusautomatiken strula(den svarta lådan under instrumentpanelen) men det som talar emot detta är dimljusen som inte har med den boxen att göra.
jag skulle byta ljusvredet.