Hej
Funderar på att köpa Dodge tänkte bara kolla vad ni andra tycker om denna bil:
http://www.blocket.se/vasterbotten/Dodg ... a=1_12&w=2
Ägare säger:
Har dragit 2L/milen med tung fot tidigare men har bytt till en bättre turbin i lådan så den ska gå mycket billigare nu. Lockupen funkade inte som den skulle därför jag böt turbin.
Måste bytas o-ring på oljesticksröret till lådan samt spindelleder på vänster sida(har dom på hyllan) och knutkors höger fram har även det på hyllan.
Sugen att köpa en: Dodge Ram 1500 5.2L 4x4 -96
- mongo_bertil8
- Station Wagon
Annons
Re: Sugen att köpa en: Dodge Ram 1500 5.2L 4x4 -96
Ser riktigt nice ut, men känns som att priset är lite högt, men iofs så tycker jag det om allting.
Man bör alltid ta en Carfax på amerikanska bilar och andra bilar i övrigt också, detta har jag som tumregel på precis allting, man kan bli förvånad när en liten Peugeot som säljes med 14 tusen mil på mätaren egentligen har rullat 30 tusen mil, osv..
Se till att få kvitton på nya convertern och ev. jobbet från en verkstad.
Hmm, det är inget annat fel med "oljeläckage" från lådan eller liknande, är inget stort jobb att byta o-ringen så det borde göras innan köp och köra med den med tvättad låda/fri från ev. spill.
Tycker för övrigt att samtliga delar bör vara bytta för det angivna priset.
Man bör alltid ta en Carfax på amerikanska bilar och andra bilar i övrigt också, detta har jag som tumregel på precis allting, man kan bli förvånad när en liten Peugeot som säljes med 14 tusen mil på mätaren egentligen har rullat 30 tusen mil, osv..
Se till att få kvitton på nya convertern och ev. jobbet från en verkstad.
Hmm, det är inget annat fel med "oljeläckage" från lådan eller liknande, är inget stort jobb att byta o-ringen så det borde göras innan köp och köra med den med tvättad låda/fri från ev. spill.
Tycker för övrigt att samtliga delar bör vara bytta för det angivna priset.
- mongo_bertil8
- Station Wagon
Tycker också att priset är nog så högt.. Hur funkar motor å låda i övrigt på sånna här modeller ? Finns det något specielt man bör kolla på?
Vad kostar försäkringen på en sån här bil? Födelseår 1962.
PS: Ingen som har carfax som kan kolla upp bilen?
Vad kostar försäkringen på en sån här bil? Födelseår 1962.
PS: Ingen som har carfax som kan kolla upp bilen?
Det ska vara hållbara bilar så länge service och underhåll görs, såsom hos alla bilar =) Det kan ju alltid hända tråkiga saker som att något går sönder men inga jättevanliga typfel om man säger så.
Det finns många bra amerikanska bilsajter där dom gjort recensioner om bilen osv.:
http://autos.msn.com/research/vip/Relia ... Ram%201500" onclick="window.open(this.href);return false;
mm.
En sådan bil står nog inte som inlagd hos försäkringsbolagen så man får nog fråga om offert, det brukar alltid bli bra priser, iaf hos Länsförsäkringar där jag frågat om olika bilar =) Ibland kan man skriva en A4-sida med info om bilen och hur man tänkt sig försäkringen, det är väl rekommenderat kanske, eller jag vet inte riktigt =) Fråga ditt försäkringsbolag och ett par andra och jämför priserna =)
Det finns många bra amerikanska bilsajter där dom gjort recensioner om bilen osv.:
http://autos.msn.com/research/vip/Relia ... Ram%201500" onclick="window.open(this.href);return false;
mm.
En sådan bil står nog inte som inlagd hos försäkringsbolagen så man får nog fråga om offert, det brukar alltid bli bra priser, iaf hos Länsförsäkringar där jag frågat om olika bilar =) Ibland kan man skriva en A4-sida med info om bilen och hur man tänkt sig försäkringen, det är väl rekommenderat kanske, eller jag vet inte riktigt =) Fråga ditt försäkringsbolag och ett par andra och jämför priserna =)
- SilverSurfan
- SUV
Har oxå kollat på den men tyvärr letar jag lite nyare.
Skulle bli riktigt ball med båge på flaket med extraljus, sidesteps så man slipper kräla in i bilen samt skärmbreddare så man inte behöver tvätta varje dag.
Priset är lite dyrt för årsmodell.
Skulle bli riktigt ball med båge på flaket med extraljus, sidesteps så man slipper kräla in i bilen samt skärmbreddare så man inte behöver tvätta varje dag.
Priset är lite dyrt för årsmodell.
Nissan Titan 5.6L V8 4x4 -06. Tillverkas i Usa, säljs endast i Usa, vanlig i Usa men räknas ändå inte som Usa-pickis.. http://www.garaget.org/?car=374771&image=3616573
Ja juste, den saknar ju sidesteps och skärmbreddare, det borde man ha med den utrustningen (höjd och större hjul) 
Tips om Carfax, köp på dig 1 månads obegränsade rapporter för 299:- kr och granska så många bilar du kan hitta som du är intresserad av, det tjänar du på
Tips om Carfax, köp på dig 1 månads obegränsade rapporter för 299:- kr och granska så många bilar du kan hitta som du är intresserad av, det tjänar du på