Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Kommer vatten ur expansionshålet

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
lpa1965
Minivan
Inlägg: 12
Blev medlem: fre 19 aug 2011, 07:27

Kommer vatten ur expansionshålet

Har 454 Cheva ( i en Corvette) iaf...idag så när jag kört en stund så kom det vatten ur hålet som sitter under locket ( det sitter en slang på så det kommer ut under motorn) iaf, det har inte kommit nått vatten där innan, bara ägt bilen 14 dar dock, det har inte vatt så varmt som när jag körde idag innan, det var typ minst 25 grader, vi körde till Power meet i Emmaboda, har inte kört fortare än 80 innan typ, nu låg jag i 90-100 hela tiden, vad göra åt detta? Byta termostat? Skaffa ett expansions kärl så det inte kommer nått under bilen?
Enligt tempmätaren så var den inte varmare än när ja brukar kryssa inne stan (tror jag), nu är det c.a 7-10 cm ner till vattennivån, innan va det mer, ska ja låta det vara eller fylla på? Det ska väl vara nästan fullt?
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Kommer vatten ur expansionshålet

Spontant låter det som att förra ägaren fyllt i för mycket kylarvätska? Ändrar sig vattennivån nu eller håller den sig konstant på samma nivå?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
lpa1965
Minivan
Inlägg: 12
Blev medlem: fre 19 aug 2011, 07:27

Re: Kommer vatten ur expansionshålet

När bilen kalnat kolla vi, vi fick fylla på ty 4 liter vatten (minst) cruisade mkt sagt m'ä andra bilar i en timme, sen drog jag nårra repor på motorvägen, sammanlagd körtid c.a 2 timmar...stannade & kollade nårra ggr, det var snustort hela tiden....m.a.o, en bil kan gå varm om det är för lite vatten i systemet då också...+ minst 25 grader varmt innan idag :-)
Användarens profilbild
lpa1965
Minivan
Inlägg: 12
Blev medlem: fre 19 aug 2011, 07:27

Re: Kommer vatten ur expansionshålet

kanske var det lite luft i systemet åxå...körde den 10 min utan lock på kylaren, klämde på slangar m.m
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Kommer vatten ur expansionshålet

Så det försvinner vatten hela tiden och ni behöver kontinuerligt fylla upp nytt under körning? Eller hur menar du ? :) Det försvinner ut ur kärlet, ej in i motorn eller?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar