Röret under vattenpumpen rostigt - Var köpa nytt?
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Röret under vattenpumpen rostigt - Var köpa nytt?
Tjaba
Mitt rör under vattenpumpen är rostigt som f*n och jag tänkte byta innan "shit hits the fan". Var får man tag på ett sådant? Hittar ingen på standard ställen som skruvat, mister-auto & biltema. Var heter det på engelska så kan man ju göra en sökning på e-bay?
Mitt rör under vattenpumpen är rostigt som f*n och jag tänkte byta innan "shit hits the fan". Var får man tag på ett sådant? Hittar ingen på standard ställen som skruvat, mister-auto & biltema. Var heter det på engelska så kan man ju göra en sökning på e-bay?
Chrysler Grand Voyager -05
Annons
Re: Röret under vattenpumpen rostigt - Var köpa nytt?
Kolla med Anders Ason på forumet, minns inte i huvudet vart han tipsade om men han har bytt röret.
Ason hade köpt sitt hos ÅF.
Coolant pipe kan man söka på ebay, lägg till Dodge Caravan om du söker på den amerikanska sidan då det är den vanligaste modellen man brukar söka på.
Hittade ett rör för lite över 500:- med frakten, sedan tillkommer tull och moms.
Hittade ett rör för lite över 500:- med frakten, sedan tillkommer tull och moms.
- Anders Ason
- Pickup Truck
Avenger skrev:Coolant pipe kan man söka på ebay, lägg till Dodge Caravan om du söker på den amerikanska sidan då det är den vanligaste modellen man brukar söka på.
- Tror inte jag gav det på Hedins.
Jag minns någonting om runt 400:- kr, eller nu kanske jag skriver fel?
Jag skulle få ge 436:- + frakt.
Var fick du det priset?hj79 skrev:Jag skulle få ge 436:- + frakt.
Fick det priset av Björkmans i Avesta.
Senast redigerad av Avenger den fre 02 maj 2014, 12:26, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Spamrisk i och med utskrift av deras e-postadress.
Anledning: Spamrisk i och med utskrift av deras e-postadress.
Tack. Jaha, OK. Funderade lite eftersom du skrev "+frakt".
Kan vara intressant att veta var man kan köpa till bra pris.
Råkade se ett youtube-klipp som beskrev detta igår. (nej sparade inte länken). Men tydligen är detta rör ett känt problem. Enl klippet börjar det läcka i nedersta punkten på böjen. Fast vatten rinner ju ner, så jag vet inte om det stämmer. Antagligen är det bara så att det är där man ser den första droppen. Det var i alla fall lätt att byta.
Kan vara intressant att veta var man kan köpa till bra pris.
Råkade se ett youtube-klipp som beskrev detta igår. (nej sparade inte länken). Men tydligen är detta rör ett känt problem. Enl klippet börjar det läcka i nedersta punkten på böjen. Fast vatten rinner ju ner, så jag vet inte om det stämmer. Antagligen är det bara så att det är där man ser den första droppen. Det var i alla fall lätt att byta.
Kan det vara denna du såg: https://www.youtube.com/watch?v=VE5UGEzlu00
Att jag skrev frakt beror på att jag bor i Insjön och inte tänker bränna ner till Avesta bara för ett rörs skull
Att jag skrev frakt beror på att jag bor i Insjön och inte tänker bränna ner till Avesta bara för ett rörs skull
Helt rätt. Det klippet var det!