Jag hittar ingen dålig lödning i mitt mätarhus...ingenting som ser dåligt ut...vad kan det vara då?
Mitt problem är definitivt mätarhuset. När jag bankar på det så har det fixat sig, men kommer tillbaka
Jag har hört olika tips:
*Spraya kontakter
*Förstärk uppenbara kallödningar
*Eller byt ut instrumentpanelen
Bra länkar:
http://marthom.blogspot.se/2011/08/mont ... et-pa.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.flashback.org/p45363070" onclick="window.open(this.href);return false;
" onclick="window.open(this.href);return false;
Den berömda kallödningen på olika Voyager
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
- ark_killenn
- Minivan
- Inlägg: 22
- Blev medlem: tis 25 mar 2014, 17:21
- Ort: Avesta
Annons
Re: Den berömda kallödningen på olika Voyager
Tycker tipsen är i rätt prioritetsordning.
Fast du skriver inte vad just du har för symptom på din bil. Blir lite svårare att svara mer exakt då.
Fast du skriver inte vad just du har för symptom på din bil. Blir lite svårare att svara mer exakt då.
- ark_killenn
- Minivan
- Inlägg: 22
- Blev medlem: tis 25 mar 2014, 17:21
- Ort: Avesta
Re: Den berömda kallödningen på olika Voyager
SVAR (bilmekaniker med lång erfarenhet, källa från http://www.justanswer.com/dodge/251kn-v ... meter.html" onclick="window.open(this.href);return false;):Mr.O skrev:Tycker tipsen är i rätt prioritetsordning.
Fast du skriver inte vad just du har för symptom på din bil. Blir lite svårare att svara mer exakt då.
The cracks won't likely be visible, as I've poured over these $500 dollar boards for years, trying to find the problem causing this stuff. It took a determined JA customer with 80x maginification to find the cracking, which is a bit more power than 1.5x diopter reading glasses.
Översättning:
Man måste löda alla stift på kontakten, även om dom ser bra ut
Senast redigerad av Avenger den fre 02 maj 2014, 21:54, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: La till länk till bilmekanikerns svar.
Anledning: La till länk till bilmekanikerns svar.
Re: Den berömda kallödningen på olika Voyager
Att upptäcka ett fel med ögat bara för att missa ett annat ger inget. Man skall absolut löda om alla lödningar. Håller med dig där.
Det gäller att löda ordentligt och metodiskt. Det är smart att lägga på lite nytt lödtenn eftersom det innehåller flussmedel som tar bort oxid och gör att förbindningen blir starkare. Man bör kunna löda, för att inte förstöra kretskort
Ett sätt att hitta kallödningar och dålig kontakt är ju kylspray under drift. Det är alltid bättre att veta var felet finns när man skall lösa det
Det gäller att löda ordentligt och metodiskt. Det är smart att lägga på lite nytt lödtenn eftersom det innehåller flussmedel som tar bort oxid och gör att förbindningen blir starkare. Man bör kunna löda, för att inte förstöra kretskort
Ett sätt att hitta kallödningar och dålig kontakt är ju kylspray under drift. Det är alltid bättre att veta var felet finns när man skall lösa det