Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Den berömda kallödningen på olika Voyager

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
ark_killenn
Minivan
Inlägg: 22
Blev medlem: tis 25 mar 2014, 17:21
Ort: Avesta

Den berömda kallödningen på olika Voyager

Jag hittar ingen dålig lödning i mitt mätarhus...ingenting som ser dåligt ut...vad kan det vara då? :ugeek:

Mitt problem är definitivt mätarhuset. När jag bankar på det så har det fixat sig, men kommer tillbaka :shock:

Jag har hört olika tips:

*Spraya kontakter

*Förstärk uppenbara kallödningar

*Eller byt ut instrumentpanelen

Bra länkar:

http://marthom.blogspot.se/2011/08/mont ... et-pa.html" onclick="window.open(this.href);return false;

https://www.flashback.org/p45363070" onclick="window.open(this.href);return false;

" onclick="window.open(this.href);return false;
Annons
Användarens profilbild
Mr.O
Minivan
Inlägg: 27
Blev medlem: mån 10 feb 2014, 02:15

Re: Den berömda kallödningen på olika Voyager

Tycker tipsen är i rätt prioritetsordning.
Fast du skriver inte vad just du har för symptom på din bil. Blir lite svårare att svara mer exakt då.
Användarens profilbild
ark_killenn
Minivan
Inlägg: 22
Blev medlem: tis 25 mar 2014, 17:21
Ort: Avesta

Re: Den berömda kallödningen på olika Voyager

Mr.O skrev:Tycker tipsen är i rätt prioritetsordning.
Fast du skriver inte vad just du har för symptom på din bil. Blir lite svårare att svara mer exakt då.
SVAR (bilmekaniker med lång erfarenhet, källa från http://www.justanswer.com/dodge/251kn-v ... meter.html" onclick="window.open(this.href);return false;):

The cracks won't likely be visible, as I've poured over these $500 dollar boards for years, trying to find the problem causing this stuff. It took a determined JA customer with 80x maginification to find the cracking, which is a bit more power than 1.5x diopter reading glasses.

Översättning:

Man måste löda alla stift på kontakten, även om dom ser bra ut :shock:
Senast redigerad av Avenger den fre 02 maj 2014, 21:54, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: La till länk till bilmekanikerns svar.
Användarens profilbild
Mr.O
Minivan
Inlägg: 27
Blev medlem: mån 10 feb 2014, 02:15

Re: Den berömda kallödningen på olika Voyager

Att upptäcka ett fel med ögat bara för att missa ett annat ger inget. Man skall absolut löda om alla lödningar. Håller med dig där.

Det gäller att löda ordentligt och metodiskt. Det är smart att lägga på lite nytt lödtenn eftersom det innehåller flussmedel som tar bort oxid och gör att förbindningen blir starkare. Man bör kunna löda, för att inte förstöra kretskort

Ett sätt att hitta kallödningar och dålig kontakt är ju kylspray under drift. Det är alltid bättre att veta var felet finns när man skall lösa det
Skriv svar