Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

nycklar inlåsta chrysler grand voyager-98

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
fredrik29
Van

nycklar inlåsta chrysler grand voyager-98

hej, panik!! bilen låste sig när jag stängde till för att sonen inte skulle studsa omkring i bilen. nycklarna sitter i tändninglåset och har ingen extra. Hur gör jag? finns det nått sätt att få bilskrället upplåst igen utan att ta hit en låssmed?

Tacksam för svar snarast, Mvh fredrik

Grand Voyager -98
Senast redigerad av Avenger den tis 10 jun 2014, 20:28, redigerad totalt 2 gånger.
Anledning: Flyttade tråden till Voyager-kategorin på forumet samt la till årsmodell i texten.
Annons
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Re: nycklar inlåsta chrysler grand voyager-98

Så här.
Ventilationskanaler bak.
Ta tag bak där stängningen är. Och dra försiktigt så inte rutan spricker. Stängnings mekanismen kommer gå sönder men finns i överflöd på skrotarna och är lätt att byta.
Be någon dra upp rutan försiktigt och så får man klämma sig in, smalare desto bättre. Kolla i vilken ruta antennen sitter i så det inte blir glapp i den. På min sitter den i höger glaset. Lycka till.
Jag gjorde på detta sätt så det är provat:-). När mekanismen är trasig så går det att ta ett snöre och knyta fast rutan i sätet:-)

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
fredrik29
Van

ok tack för tipset, får klämma in den äldst sonen, en annan e ju som ett kylskåp:)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Ta det i sådana fall försiktigt med glaset då det är härdat glas som går i tusentals bitar om det går sönder, använd skyddsglasögon.

Prova annars bända dörramen på förardörren och få in något mycket tunt så att du möjligtvis når lås-upp-knappen med verktyget. Någonting kommer nog att ta skada oavsett vilket sätt man väljer, tyvärr.

Ring och kolla med en låssmed för att jämföra priser mot vad reservdelarna kan kosta till bilen, men nu kvällstid tar de säkert ut jouravgift också.

Om du har en nyckel utan fjärrdosa som inte är inlåst men som inte fungerat tidigare så kan du smörja upp låset så att nyckeln fungerar, det kan ta lång tid men kommer med stor säkerhet att fungera, fastän man inte använt låsen på flera år om man istället använt fjärrdosan.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
fredrik29
Van

ringde en låssmed, det fixade han lätt som en plätt. Men nycklarna kommer inte sitta kvar i tädninglåstet härdanefter.

Tack för tipsen, mvh fredrik
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Vad bra att höra, får man vara nyfiken att fråga om kostnaden, blev det idag dagtid eller igår kvällstid jour? Vet att det skiljer överallt i landet, men kan vara intressant att veta. Tack.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
norrbo
SUV

Mig hände det oxå en gång när jag tvättade bilen. Fick oxå ringa en som kan. Sedan dess har jag alltid nycklarna i handen när jag lämnar nån bil. ;-)

Sent from my iPhone using Tapatalk 2
//JanR

VW Passat Alltrack, DSG, 2013 som vardagsbil
Chevrolet Tahoe, LT, 4x4, V8 5,7 L, 1999:er som finbil
Användarens profilbild
hj79
SUV

Kan detta vara en metod? https://www.youtube.com/watch?v=5YJzpaz0tmw
Min 05:a har iaf en låsknapp som detta funkar på. Vet inte hur 98:orna är...
Chrysler Grand Voyager -05
Skriv svar