Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Renovera bromsok voyager 04

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Renovera bromsok voyager 04

Så mitt ena ok går trögt.
Är det bara ploppa ur kolven, torka rent, byta packning och damask och sen in med kolven igen? Såvida kolven inte är repig, nypt eller liknande.
Har kollat klipp och det ser rätt lätt ut men det är ju killar som skruvar på verkstad som klippen är från.

Har aldrig plockat ut kolv förut så tar gärna emot svar om svårighet.
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: Renovera bromsok voyager 04

Tjena,

Ungefär så bör det vara, som du säger så får man kontrollera så att inget i materialet är skadat utöver det man byter ut, men annars ska det inte vara något mera. Tips är att lossa hela oket från bromsslangen så man kan rengöra och renovera det i lugn och ro på ett bord:)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Då hoppas jag på att damask och packning räcker.
Ja pilla med bromsok i hjulhuset är jag inte sugen på.
Tack så mycket
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Hittade två ok i staterna. Runt 900 för båda renoverade och klara. Kör nog på dom om dom passar bilen och renoverar mina senare så finns det färdigt att montera
Voyager V6 -04

Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Blir inte frakten hemskt dyr för dem, tråkigt nog, väger så mycket:(
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Nä faktiskt inte. Dom har nog räknat fel. 1300 med frakt har dom skrivit

Men såg att de inte är renoverade och nu såg jag även en text att det inte behövde vara de man såg på bilden som skickades och dom var ju hur fina som helst. Ska nog be om kort innan köp isf
Voyager V6 -04

Användarens profilbild
claes69
Minivan

Kolla http://www.bildelar-online.se" onclick="window.open(this.href);return false; det finns mycket billiga delar där
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car

Tack det ska jag göra
Voyager V6 -04

Skriv svar