Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Om radiokod saknas, kan den återställas?

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
cm_dakar
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: tis 04 okt 2011, 10:01

Om radiokod saknas, kan den återställas?

Hej!
Har nyligen ersatt min -98:a awd med en 05:a AWD och det saknas radiokort med koden, förre ägaren vet inte om något radiokodskort så troligen försvann det tidigare. Kan man få resetat anläggningen på verkstad eller via inskick, för någon gång händer det ju att batteriet kommer att behöva kopplas ur eller bytas.
Annons
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Om radiokod saknas, kan den återställas?

Min radiokod sitter i stereons bruksanvisning. Annars kan Avenger fixa fram en kod till dig för hundringen tror jag det är

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Anders Ason
Pickup Truck
Inlägg: 549
Blev medlem: mån 10 sep 2012, 11:56

Re: Om radiokod saknas, kan den återställas?

Jag hade tur i ett liknande fall. Gick igenom alla handlingar som följde med bilen och på ett osannolikt ställe hade någon skrivit fyra siffror utan förklaring och den koden var det. Kolla noga i dina papper.
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Sv: Om radiokod saknas, kan den återställas?

Anders Ason skrev:Jag hade tur i ett liknande fall. Gick igenom alla handlingar som följde med bilen och på ett osannolikt ställe hade någon skrivit fyra siffror utan förklaring och den koden var det. Kolla noga i dina papper.
Jäkla tur när det är så:-)

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Om radiokod saknas, kan den återställas?

Jag kan fixa radiokoder om det behövs, dessvärre tar leverantören en avgift varav vi tar 100:- / kod:(

Då behöver vi S/N-nr som står på en etikett på stereon, dvs. man måste plocka bort den och kontrollera tyvärr.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
etanol
Van
Inlägg: 52
Blev medlem: tis 24 jan 2012, 17:52
Ort: Tierp
Kontakt:

Re: Om radiokod saknas, kan den återställas?

Kanonbra om det fortfarande kan ordnas ny radiokod,,, ska ta reda på nämnda serienummer på en original stereo på en Voyager 2004. Som det tappats bort radiokoden på.
Pm:ar sedan vidare info...
http://www.etanolexperten.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
etanol
Van
Inlägg: 52
Blev medlem: tis 24 jan 2012, 17:52
Ort: Tierp
Kontakt:

Re: Om radiokod saknas, kan den återställas?

Har Pm:at dig om eventuell ny radiokod som skulle glädja dess ägare enormt att få i gång stereon igen... :)
http://www.etanolexperten.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Snowman
Van
Inlägg: 92
Blev medlem: ons 02 jan 2013, 18:48
Ort: Uppsala

Re: Om radiokod saknas, kan den återställas?

Kolla spegeln på solskyddet, där brukar det sitta enligt Chrysler.
Chrysler Grand Voyager 3,3l awd -02
Cheva Van G20 -88
3x Saab 9-5 -00 -01
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Om radiokod saknas, kan den återställas?

Kolla även i handskfacket och alla papper som tidigare skrivits, kan stå ganska undangömd så man får leta noga ibland.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
etanol
Van
Inlägg: 52
Blev medlem: tis 24 jan 2012, 17:52
Ort: Tierp
Kontakt:

Re: Om radiokod saknas, kan den återställas?

Jo då gällande den klassiska pappers letningen är väl genomförd utan vidare resultat,,, men ska än en gång kolla spegeln på solskyddet med.

Skulle enligt bilägaren funnits en lös handskriven från bilförsäljaren,, lapp vid inköpet men är nu borta...
http://www.etanolexperten.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarens profilbild
Stacker
Station Wagon
Inlägg: 5
Blev medlem: tis 05 aug 2014, 21:01

Re: Om radiokod saknas, kan den återställas?

Till alla som sliter med att hitta sin radiokod kan jag tipsa om en Android-app jag nyss använde mig av. Det funkade väldigt bra, fick koden på några sekunder och det kostade endast 42 kr som debiterades mitt Google Play-konto.

Appen heter "Jeep - Chrysler Radio Unlocker". Installera den på telefon/surfplatta, mata in radions serienummer och du får koden direkt, om appen kan få fram den. Annars kostar det inget. Serienummer och tillverkarens kod hittar du på ovansidan av radion. Den kan du (på 2001-) läsa av genom att:

- dra ut mugghållaren och ta bort den genom att trycka ner en liten låsning långt bak i mitten. (Passa nu på att göra ren den från gammal klibbig Cola och kaffe.)
- pilla bort en smal täcklist ovanför mugghållaren genom att dra den utåt-nedåt
- avlägsna de två skruvarna under täcklisten
- ta försiktigt utan att göra märken bort de två pluggarna ovanför luftutblåsen längst upp på konsolen och avlägsna skruvarna
- dra nu försiktigt hela konsolpanelen rakt ut och skriv av eller fota numren på radion. Ev. kan man behöva lossa kontakterna på konsolpanelen och ta bort den helt för att se ordentligt.


https://play.google.com/store/apps/deta ... oder&hl=en" onclick="window.open(this.href);return false;

Jag vet inte om det finns något motsvarande för den som kör med Appleprylar. Annars är det bara att låna en Androidlur eller -platta av närmaste människa du råkar stöta på och installera appen. Med en marknadsandel på 85% för Android lär du inte behöva leta länge innan du hittar nån pryl som funkar! :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Om radiokod saknas, kan den återställas?

Den appen har jag också sett, glömde tipsa om den, tackar. Verkar också smidig, har dock inte använt den själv då det inte behövts.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar