Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

vindsensor larm Cadillac SRX

Cadillac, Buick, Hummer, Lincoln..
Användarens profilbild
torning@live.se
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 12:34

vindsensor larm Cadillac SRX

har satt 230 volts laddare och kupevärmare i min SRX, så fort man sätter i sladden går larmet, nån som vet nått, ev, vindsensor el dylikt??
Senast redigerad av Avenger den lör 08 nov 2014, 22:32, redigerad totalt 1 gånger.
Anledning: Flyttade inlägget till en annan kategori samt la till lite mer information i rubriken, mvh
Annons
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: vindsensor larm Cadillac SRX

Är nog kupevärmaren som vibrerar igång larmet. Haft så på en bil
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: vindsensor larm Cadillac SRX

Hej,

Prova att få fram vilken av sakerna som utlöser larmet, om det är laddaren (den kanske reagerar på batteriladdaren/spänningen) eller om det är från vibrationerna från fläkten, koppla ur en i taget och kolla.

Kontrollera även hur känsligt larmet är om det visar sig vara fläkten som orsakar så att larmet går igång, sätt dig i bilen och larma och försök att återskapa scenariot. Är det fläkten så kanske den kan monteras på ett annat ställe eller något vibrationsuppfångande material mellan fläkt och bil.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: vindsensor larm Cadillac SRX

Prova som avenger föreslog. Hade jag flyttat min fläkt hade det nog funkat. Det var en svinkall vinter när min bil larmade, för kallt att skruva då så jag stängde av larmet istället.
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
torning@live.se
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 12:34

Re: vindsensor larm Cadillac SRX

tack för förslagen, ska prova lite,,
Användarens profilbild
torning@live.se
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: lör 08 nov 2014, 12:34

Re: vindsensor larm Cadillac SRX

hittade, sitter 2 stycken sensoren på varsin sida om backspegeln :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: vindsensor larm Cadillac SRX

Hej, vad bra att det löst sig. Var det sensorer som känner av "vind" eller är det rörelsesensorer? En del bilar har även fuktmätare runtom backspegeln, så det inte är fuktmätare till A/C:n?

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar