Hej,
Jag köpte en TS -03 igår som är princip rostfri och bara 16500 mil på mätaren.!!! Det finns tydligen såna också.Men jag har några funderingar. Det sitter fjärrlarm på den men dosan verkar inte fungera ( kan vara batteriet som är slut) har inte haft tid att kolla då jag kom hem sent som fan igår och börjar kneget 06:00 idag. Jag kan inte låsa alla dörrar om jag vrider nyckeln i förardörren och håller kvar den i några sek i varken lås upp / lås igen läget verkar fungera! Måste låsa med knappen på insidan förardörren. Ska det verkligen vara så? Sen så finns det parkeringsensorer bak vad jag kunde se, det verkar sitta en knapp i mitten takpanel med texten (parking Aid) också. Verka finnas nån blink / diod i taket bak när man backar också. Jag vet inte hur det ska fungera eller om det verkar fungera heller för den delen. Hur kan man kolla detta?
Tacksam för alla tips och hjälp jag kan få.
Mvh
Köpte en TS -03 igår
Annons
Re: Köpte en TS -03 igår
På min 04 med fjärrcentrallås (alltså inget larm) så går det inte att låsa upp centrallåset med nyckeln så det stämmer nog.
Det verkar knepigt att inte kunna låsa centrallåset via nyckeln i dörren. men men knepigare har man varit med om.....sverker skrev:På min 04 med fjärrcentrallås (alltså inget larm) så går det inte att låsa upp centrallåset med nyckeln så det stämmer nog.
Om jag då skulle vilja ha en extradosa eller rent utav 2 st nya då den gamla är sliten båda i plasten och texten. Hur görjag då?
Vart kan jag införskaffa nya? Och ska dessa programmeras vilket de borde. Hur gör man?
Mvh
Du skaffar dosor av rätt typ från ebay, sedan finns en procedur för att programmera in dem. Om jag minns rätt så tar man ur en säkring och kör en magisk sekvens, kan leta reda på den när det blir dags.
Vad är rätt typ? En exakt samma dosa som jag har idag eller? Ska leta på ebay.sverker skrev:Du skaffar dosor av rätt typ från ebay, sedan finns en procedur för att programmera in dem. Om jag minns rätt så tar man ur en säkring och kör en magisk sekvens, kan leta reda på den när det blir dags.
mvh
Jag måste säga att detta forum är fantastiskt bra! Man får hjälp och tips på allt man frågar om.
Ja nu har jag stoppat i ett nytt batteri i dosan och det fungerar inte! Det enda raka är väl antagligen att inhandla nya dosor (vi behöver ha 2 st) och sen hoppas att Sverker hittar den magiska sekvensen för inprogrammeringen. För att låsa upp / igen bilen via knappen är inte bra alls. Inte med en massa barn som ska in och till skolan på morron. Knepigt att det inte fungerar med nyckeln i dörren. Det måste ju finnas nån funktion man kan aktivera eftersom det låser ju den dörren elektriskt också. Typ vilka dosor ska man exakt inhandla så att jag inte köper fel dosor?
Ja nu har jag stoppat i ett nytt batteri i dosan och det fungerar inte! Det enda raka är väl antagligen att inhandla nya dosor (vi behöver ha 2 st) och sen hoppas att Sverker hittar den magiska sekvensen för inprogrammeringen. För att låsa upp / igen bilen via knappen är inte bra alls. Inte med en massa barn som ska in och till skolan på morron. Knepigt att det inte fungerar med nyckeln i dörren. Det måste ju finnas nån funktion man kan aktivera eftersom det låser ju den dörren elektriskt också. Typ vilka dosor ska man exakt inhandla så att jag inte köper fel dosor?