Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

LED-lampor TS -04

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Goran44
Minivan

LED-lampor TS -04

Har bytt ut posljusen i fronten mot LED-lampor från Biltema inkl avstörningsfilter, har haft otur med dyra originalen som skadats ett antal gånger, men de nya stör radion enormt, går knappt att höra på den. Någon som har förslag på åtgärd? :oops:
Goran44
Cheva Trans Sport AWD -04
Annons
Användarens profilbild
Fyllet
Van

Re: LED-lampor TS -04

Nu vet jag inte om led-lampor stör men på min har jag led i position, skyltbelysning och även i kofångarna som jag har lödat och byggt ihop själv. Det är inga störningar i min bil.
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem

Led i sig ska inte störa någonting

Skickat från min SM-N9005 via Tapatalk
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Hej,

Det är nog så att det fungerar bra utan filtret och att det istället ger en negativ inverkan på radiomottagningen i ditt fall. Fungerar troligen med vissa bilar/lampor men andra inte.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Goran44
Minivan

Tack för svaren, men det är så att utan filter går det överhuvudtaget inte att höra på radion. Har googlat en del nu och problemet är uppenbart inte helt ovanligt. Sidoblinkers är LED inget problem, men de i kofångaren är.
Tog upp problemet på jobbet idag och då visade det sig att en jobbarkompis med skogsmaskin hade samma problem med LED-arbetsbelysning, bytt till billiga från Biltema eftersom de dyra blev stulna ideligen, de billiga störde ut radion helt.
Goran44
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Aha, visste inte att du provat utan filter:)

Det är bra att tänka på att LED:en kan störa FM-mottagningen, hade helt glömt bort det sen tidigare, ifall man byter några lampor själv.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Goran44
Minivan

Fick svar från Biltema att det var normalt och att jag skulle uppsöka en duktig bilelektriker, haha, tycker de skall upplysa om det.
De får väl sitta där och så kör jag på halvljus.
Goran44
Skriv svar