Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

el-fel chrysler voyager 2002 och limb mode

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Mickemongos
Station Wagon

el-fel chrysler voyager 2002 och limb mode

chrysler voyager -02 3,3l v6

detta med limb mode kom helt plötsligt nar min fru var ute och åkte så gick bilen i felsäkert läge

och nu har bilen stått i ca: 3månader och så när jag startade bilen så är det inte bara limb mode utan vindrutetorkarna går och tutan tjuter och spolar pumpen går hela tiden

och nu så har jag tagit av minuspolen på batteriet för detta är konstant på och höger ljus fram lyser det med

ja ett jord fel har jag förstått att det är men vart börjar jag

detta har jag gjort

försökt att lirka på alla kontakter som jag hittat
skiftat på reläna
kollat säkringar

undrar var jordpunkterna finns

limb mode får vänta tills jag hittat och löst el-felet först

är mycket tacksam för all hjälp jag kan få
Senast redigerad av Avenger den tis 17 feb 2015, 17:59, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: La till årsmodell i rubriken / mvh
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: el-fel chrysler voyager och limb mode

Hej,

Om du har möjlighet så kan du prova att byta ut batteriet mot ett nytt eller bättre begagnat, det kanske är det som orsakar el-felen som tillkommit när bilen stått stilla. Kolla även kablaget till säkringsboxen samt ev. kontakten till dragkroken om du har någon sådan.

För att få ut felkoden som beskriver varför bilen går i felsäkert läge (startar i tvåans växel och kör inte mer än i tvåan) så kan du diagnostisera med hjälp av nyckelmetoden; stäng alla dörrar och vrid tändningen mellan ON-OFF-ON-OFF-ON och läs av felkoderna i displayen.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Mickemongos
Station Wagon

Avenger skrev:Hej,

Om du har möjlighet så kan du prova att byta ut batteriet mot ett nytt eller bättre begagnat, det kanske är det som orsakar el-felen som tillkommit när bilen stått stilla. Kolla även kablaget till säkringsboxen samt ev. kontakten till dragkroken om du har någon sådan.

För att få ut felkoden som beskriver varför bilen går i felsäkert läge (startar i tvåans växel och kör inte mer än i tvåan) så kan du diagnostisera med hjälp av nyckelmetoden; stäng alla dörrar och vrid tändningen mellan ON-OFF-ON-OFF-ON och läs av felkoderna i displayen.

Mvh
Hej tack för ett snappt svar

batteriet är bra och bilen startar och går bra men dock i limb mode det tror jag beror på att en av hastighets givarna i vxlådan

men detta el-fel blir jag tokig påvet inte vart jag ska börja :(
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Hej igen,

Mät gärna upp batteriet, det räcker med att det felar lite och det kan bli mystiska fel, även om den startar lätt.

Kolla gärna de andra sakerna såsom säkringsboxen och ev. dragkrokskontakt om det ärgat något.

Om hastighetsmätaren fortfarande fungerar så är det nog den ingående sensorn (input sensor) som är defekt, men om mätaren inte fungerar så är det den utgående sensorn (output sensor), om jag minns rätt nu.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Kameramannen
SUV

Låter som klassiska leken "hitta elfelet"

Ur med samtliga säkringar och mät vart du har en belastning per circuit... :)
Skriv svar