Hej igen,
Det är inget obligatoriskt för att det ska fungera men för mig hade det personligen känts bättre att köpa ett mätarhus med likvärdigt miltal =) , men egentligen spelar det ingen roll funktionsmässigt, dock kan det vara bra med en lågmilare på så sätt att mätarhuset inte använts lika länge, bara man dokumenterar bytet ifall man vill sälja bilen, det blir så mycket mer seriöst då, så man kan förklara för köparen varför CARFAX/miltalen på besiktningspapperna inte stämmer.
Det som även är svårt med dessa årsmodeller av Voyager är att mätarhusen brukar krångla pga. dåliga lödningar, så när man handlar ett begagnat så blir det lite av en chansning.
Har sett att det finns riktigt billiga mätarhus på ebay.co.uk samt ebay.de, dock var det för ett tag sedan men sist jag kollade så kunde man komma över ett billigt med frakten, man får dock se till så att det är samma mätarhus eller så nära på vad gäller mätarna, det finns lite olika uppsättningar. Kontakten bak på kretskortet behöver även stämma, rekommenderat är att lossa mätarhuset och se hur kontakten ser ut, vilken färg osv.
Mvh
soppamätare funkar ej! Chrysler grand voyager-98
Annons
Re: soppamätare funkar ej! Chrysler grand voyager-98
tjo
tänkte fota av lappen som sitter bak på mätarhuset, så man får rätt.
Har i sverige kostar det mellan 800-1900. begagnat. har inte kollat ebay ännu.
Ska skriva ner allt nödvändigt när jag byter, tycker som du om man ska sälja nån gång.
tänkte fota av lappen som sitter bak på mätarhuset, så man får rätt.
Har i sverige kostar det mellan 800-1900. begagnat. har inte kollat ebay ännu.
Ska skriva ner allt nödvändigt när jag byter, tycker som du om man ska sälja nån gång.
Re: soppamätare funkar ej! Chrysler grand voyager-98
Det bör fungera så länge det är rätt kontakt där bakom.
Ja, kolla ebay också, kommer ihåg att det är mycket billigare. Lägg gärna upp en bild på ditt mätarhus, kan hjälpa till att leta runt lite.
Mvh
Ja, kolla ebay också, kommer ihåg att det är mycket billigare. Lägg gärna upp en bild på ditt mätarhus, kan hjälpa till att leta runt lite.
Mvh