Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Hjälp med värdering

Övriga diskussioner
Användarens profilbild
Christoffer
Station Wagon
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 08 jul 2015, 23:37

Hjälp med värdering

Hej, första gången jag skriver här men hoppas på lite hjälp.

Vi har ett dödsbo med fyra amerikanska bilar som ska avyttras.
Kan någon vänlig själ hjälpa mig med lite riktpriser.

Jag vet att det säkert är svårt men kan ni ställa lite mer specifika frågor på vad ni vill veta för att göra någon form av värdering.

Jag ska fixa fotografier också för att underlätta det hela, vi tänker oss att dessa ska annonseras ut på Blocket.

Bil nr1
Valiant herrgårdsvagn, kommer vara besiktad. Finns reservdelar till denna ex grenrör x4 sen ska det tydligen finnas en hel del annat också. Finns nya framskärmar i glasfiber.

Bil nr2
Valiant sedan (racerbil) men är besiktad och ok att köra på vägen. Tidkort ska finnas. Välbyggd enligt en god vän till den bortgångne. Går tydligen "spikrakt" som han uttryckte det.

Bil nr3
Dodge husbuss, byggde av Matte på bygglov, kanske sänker värdet? ;)

Bil nr4
En Chevrolet Deluxe -50-tal, helrenoverad, massor med extra kromgrejer ditsatt. Det som kvarstår är att montera fast inredningen typ. Enligt den bortgångne en Helga arbete om man inte arbetar konstant med detta.


Som ni kan se så är det mkt knapphändig info, bilarna ger bra intryck men rost finns på en del. Inget allvarligt men lite blämmor.
Vi har inte bråttom att sälja, men vi vet att bilarna blir inte bättre av att stå. Vi har tyvärr inte delat bilintresset så vi har inte för avsikt att ta över dem.
Vi vill heller inte skänka bort bilarna då vi vet hur mkt dessa betydde för honom.

Vad behöver ni veta mer?
Jag är mkt tacksam för all hjälp som jag kan få.
Annons
Användarens profilbild
monsterbilen
SUV
Inlägg: 141
Blev medlem: mån 18 nov 2013, 19:01

Re: Sv: Hjälp med värdering

Naturligtvis registreringsnumren som står på respektive bils fram- och baksida samt bilder.

Till att börja med.

-tapa-
Skriv svar