hej alla. Jag har en Dodge Ram 1500 4,7 lit 2006. I går skulle jag prova att lägga lådan i neutralläge och följde momenten i instruktionsboke.Men jag fick Tji. När jag trycker på n med en penna blinkar den röd. Någon ide?
Med vänlig hälsning tassen.
fördelningslåda Dodge Ram 1500 4,7 lit 2006 - Neutral-knapp blinkar rött
fördelningslåda Dodge Ram 1500 4,7 lit 2006 - Neutral-knapp blinkar rött
Senast redigerad av Avenger den tis 11 aug 2015, 11:38, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: La till en mer beskrivande rubrik / mvh
Anledning: La till en mer beskrivande rubrik / mvh
Annons
Re: fördelningslåda Dodge Ram 1500 4,7 lit 2006 - Neutral-knapp blinkar rött
Tjena Tassen!
Följde du allting som stod i instruktionsboken? Kortfattat så blinkar lampan oavbrutet tills man följt alla stegen korrekt, exempelvis om man inte hållit inne knappen i 4 sekunder, den ska övergå till ett fast sken.
På sidan 390 och framåt i instruktionsboken (årsmodell 2006) från ramtrucks.se (under menyn "Owners") så står det hur man gör för att bogsera bilen (Recreational Towing) på rätt sätt.
Ska du bogsera bilen? =)
Mvh
Följde du allting som stod i instruktionsboken? Kortfattat så blinkar lampan oavbrutet tills man följt alla stegen korrekt, exempelvis om man inte hållit inne knappen i 4 sekunder, den ska övergå till ett fast sken.
På sidan 390 och framåt i instruktionsboken (årsmodell 2006) från ramtrucks.se (under menyn "Owners") så står det hur man gör för att bogsera bilen (Recreational Towing) på rätt sätt.
Ska du bogsera bilen? =)
Mvh
Jag ska inte bogsera. Fick bara för mig att pröva ställa in den. Jag har följt instruktionsboken. Den blinkar bara rött medan man håller på knappen, släpper man så lyser ingenting.
Tassen.
Tassen.
Citerar instruktionsboken till en 2006 Dodge Ram 1500 från ramtrucks.com, har du följt alla dessa punkter, främst 1-5 för att få lampan att lysa i ett fast sken?
Mvh1. Bring vehicle to a complete stop.
2. Shut OFF the engine.
3. Turn the ignition key to the ON position, but do notstart the engine.
4. Depress the brake pedal.
5. Shift automatic transmission to Neutral (N) or depress clutch on manual transmission.
6. Using the point of a ballpoint pen or similar object, depress the recessed transfer case Neutral (N) button for 4 seconds.
7. After shift is completed and the Neutral (N) light comes on release Neutral (N) button.
8. Start engine.
9. Shift automatic transmission into Reverse (R).
10. Release brake pedal for five seconds and ensure that there is no vehicle movement.
11. Repeat steps 9 and 10 with the transmission in Drive (D).
12. Shut engine OFF and place ignition key to the unlocked OFF position.
13. Shift automatic transmission into Park (P).
14. Apply parking brake.
15. Attach vehicle to tow vehicle with tow bar.
16. Release parking brake.
NOTE: Items 1 through 5 are requirements that must be met prior to depressing the Neutral (N) selection button, and must continue to be met until the 4 seconds elapses
and the shift has been completed. If any of these requirements (with the exception of 3 - Key ON) are not met prior to depressing the Neutral (N) button or are no
longer met during the 4 second timer, then the Neutral (N) indicator light will flash continuously until all requirements are met or until the Neutral (N) button is
released.
NOTE: The ignition key must be ON for a shift to take place and for the position indicator lights to be operable. If the key in not ON, the shift will not take place and no position indicator lights will be on or flashing.
NOTE: Flashing neutral (N) position indicator light indicates that shift requirements have not been met.
Nu blev jag osäker på om jag släppte fotbromsen eller inte. Testar i morgon igen. Tack Avenger.
God natt alla från Tassen.
God natt alla från Tassen.
Jag tolkar det som att man ska trycka ner (depress) bromspedalen ända tills man växlat till REVERSE i steg 10, så den ska inte släppas förrän det, snarare ska du komma ihåg att hålla inne pedalen =)
Hoppas det funkar.
God natt!
Mvh
Hoppas det funkar.
God natt!
Mvh
Du har alldeles rätt. Testade i morse och det gick klockrent. Tack för hjälpen Avenger.
Mvh Tassen
Mvh Tassen
Kul att det funkar, man vill ju som du säger gärna testa så att alla funktioner i bilen är felfria.
Mvh
Mvh