Hej!
Jag har fått problem med kylning i min bil, har på senare tid fått fylla på kylvatten utan att jag kan se något läckage.
Igår när jag körde fick jag ingen värme ur fläkten och motorn vart väldigt varm fort, stannade så fort jag kunde då. Sen på kvällen så fyllde och luftade jag kylsystemet ordentligt. När jag körde hem bilen så vandrade temperaturen mer än vad den gjort tidigare, typ mellan 90 - 100 grader hela tiden.
Nu ikväll så skulle jag testa att lufta lite mera. Jag öppnade först kylarlocket på kylaren och toppfyllde där, sen startade motorn en liten stund, max 1 minut, sen när jag öppnade locket på kylaren med motorn avstängd så sprutade det vatten..
Jag befarar att det är en topplockspackning som har gått, eller kan det finnas någon annan förklaring till trycket i kylsystemet? Borde väl inte byggas upp så mycket tryck av värme under så kort tid?
Kylvätskeproblem trans sport -01
Annons
Re: Kylvätskeproblem trans sport -01
Det där är tydliga symptom på läckange topplockspackning, gör ett gastest i kylsystemet så vet du säkert. Ibland kan det räcka att lukta på det om det kommer tillräckligt mycket gaser.