Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Forumets projektbil!

Allmänt om forumet
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Forumets projektbil!

Tack! =)

Bilen kommer behållas, kör den nu dagligen och allt fungerar fint, ett par nya bussningar är också monterade! =) Men kommer nog inte göra så mycket mer med den just nu, kanske blir nya framskärmar och en 3.0 V6 med manuell låda till vintern? =) Vill gärna få bort automatlådan, roligare att växla själv =)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
NickW
SUV
Inlägg: 227
Blev medlem: tor 22 aug 2013, 21:03
Ort: Lund

Re: Forumets projektbil!

Avenger skrev:Tack! =)

Bilen kommer behållas, kör den nu dagligen och allt fungerar fint, ett par nya bussningar är också monterade! =) Men kommer nog inte göra så mycket mer med den just nu, kanske blir nya framskärmar och en 3.0 V6 med manuell låda till vintern? =) Vill gärna få bort automatlådan, roligare att växla själv =)
Fint fint! Du tycker inte att bussningarna skapar mer vibraton och oljud i bilen. Har hört mycket om att det har haft sådan påverkan på dylika bilar.

Har har du några fina motorer
http://www.oldwest.se/bildelar/motorer/ ... tor147.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.oldwest.se/bildelar/motorer/ ... tor145.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
~W
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Forumets projektbil!

Oljudet känner jag inte av då det redan låter så förbaskat från sportsystemet på bilen. Ska köpa ett nytt system med ett lägre ljud.

Tack för länkarna =) ..dock har jag inte så mycket tillgång till verkstad eller plats att meka på, så en 3.0 V6 med manuell låda från Mitsubishi Eclipse passar rakt av med motorfästen etc., en sådan blir smidigast isf.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
NickW
SUV
Inlägg: 227
Blev medlem: tor 22 aug 2013, 21:03
Ort: Lund

Re: Forumets projektbil!

Avenger skrev:Oljudet känner jag inte av då det redan låter så förbaskat från sportsystemet på bilen. Ska köpa ett nytt system med ett lägre ljud.

Tack för länkarna =) ..dock har jag inte så mycket tillgång till verkstad eller plats att meka på, så en 3.0 V6 med manuell låda från Mitsubishi Eclipse passar rakt av med motorfästen etc., en sådan blir smidigast isf.
Ush, ju mer det låter desto bättre tycker jag =). Vad har du för motor i just nu?
~W
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Forumets projektbil!

Hehe, ja ibland är det kul, men när man lägger sig på motorväg så får man huvudvärk :)

Nu sitter det bara en 2.5 V6 i bilen, lite trimmad med bättre insug och avgas samt Holley spjällhus ..samt lättad på vikt.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
NickW
SUV
Inlägg: 227
Blev medlem: tor 22 aug 2013, 21:03
Ort: Lund

Re: Forumets projektbil!

Avenger skrev:Hehe, ja ibland är det kul, men när man lägger sig på motorväg så får man huvudvärk :)[/b]

Nu sitter det bara en 2.5 V6 i bilen, lite trimmad med bättre insug och avgas samt Holley spjällhus =) ..samt lättad på vikt.
:lol: :lol: Kan jag tänka mig. Har en kompis som har en Jeep som han mestadels kör offroad med.Kommer ihåg när vi var ute och körde en gång så råkade han slå av ljuddämparen . Lät inte härligt på vägen hem kan jag säga dig...
~W
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Forumets projektbil!

Tyvärr så kommer projektet inte att fortsätta pga. tidsbrist.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Forumets projektbil!

Jäkla tråkigt att det tar slut. Men tid måste ju finnas. Har varit kul att läsa projekten du haft för dig.

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Forumets projektbil!

Projektet var i princip färdigt så långt det gick att komma känns det som.

Mycket har också hänt sedan tråden avslutades så det mesta stämmer inte längre.

Bilen är nu till salu pga. platsbrist.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Forumets projektbil!

Du hade säkert kunnat komma på något mer:-)

Chrysler Voyager V6 2004
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Forumets projektbil!

Såld idag den 26:e januari som renoveringsobjekt (för under 10 000 kr!!) pga. diverse fel! Hade ingen lust överhuvudtaget att skruva mera på bilen därav fanns det bland annat fel på någon givare, automatlådans solenoid behöver ev. bytas, osv.!! Utöver detta så har bilen en tråkig CARFAX-rapport då den varit krockad i USA!!

Tråd avslutad.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar