x27 168 heter domAvenger skrev:Vad köpte du för stegmotorer förresten, originalmärke?
trailblazer -03 problem med lambdasond och mätarhus
Re: trailblazer -03 problem med lambdasond och mätarhus
Annons
Kommer nog bli kanonbra! Det gäller att ha en bra lödpenna och bra lödmaterial, det har man fått erfara ett par gånger.
MIL = Malfunction Indicator Light (eller Lamp).
MIL = Malfunction Indicator Light (eller Lamp).
Ang. motorlampan, antar att den lyser nu igen efter att du kopplat ur instrumentet?
Mvh
Mvh
den står i läge off nu...men ska koppla upp mig sen o sätta den i läge on
Behövdes inte...skötte sig självt....nu lyser den så fint igen...=)
Det kan ta ett par dagar/uppstarter, misstänkte att den skulle börja lysa igen =)
Fungerar mätarna ok nu efter du bytt stegmotorer?
väntar på mitt paket från usa fortfarande..=)
Nu har paketet kommit...=) ska sätta igång imorgon...rapporterar vidare hur resultatet blev. Med vänlig hälsning//hades
Bytte lambdan igår o släckte ner motorlampan,så nu är det bara o köra ett tag o kolla om förbrukningen ändrats...=) Tycker dock att det är konstigt att testern larmar om flera andra fel utan att ge några koder på dom....t.ex evap/not ready....cat/not ready....o2s/not ready....men men...bara o besiktiga nu i mars o se vad avgasvärdena blir..Mvh//hades
BTW...ska inte luckan över tanklocket låsa sig när man låser bilen???googlat o fått för mig att det ska sitta ett låsservo innanför vid bakskärmen..
Hej!
Alla funktioner och tester som OBD2-verktyget har går inte att göra på alla bilar, därav att det står "not ready" på flera punkter. Det är alltså inget fel om nu inte bilens dator ska kunna kommunicera just dessa tester, vilket jag tror att den inte kan på den bilen. Tror jag glömde skriva det tidigare.
Får jag gissa så har tankluckan inget lås, om det nu inte skiljer sig mellan olika årsmodeller samt beroende på om bilen är svensksåld eller ej, men det tror jag inte. Finns det något som ser ut som en låspinne på din bil?
Mvh
Alla funktioner och tester som OBD2-verktyget har går inte att göra på alla bilar, därav att det står "not ready" på flera punkter. Det är alltså inget fel om nu inte bilens dator ska kunna kommunicera just dessa tester, vilket jag tror att den inte kan på den bilen. Tror jag glömde skriva det tidigare.
Får jag gissa så har tankluckan inget lås, om det nu inte skiljer sig mellan olika årsmodeller samt beroende på om bilen är svensksåld eller ej, men det tror jag inte. Finns det något som ser ut som en låspinne på din bil?
Mvh
den är svensksåld...beställd från Katrineholm utav jordens alla tänkbara platser...=) lite scary att tanka den full o lämna den olåst när man bor i fjollträskförort..=)
Jag formulerade mig lite fel, menade att det troligtvis inte skiljer någonting mellan en svensksåld bil eller en importbil vad gäller en låsbar tanklucka (ingen har nog det) =)
Ja, det vore inte kul om någon "slangade" ens bil, jag hade blivit så jäkla förbannad att det inte går att beskriva! Du kanske kan köpa ett låsbart tanklock? Även om det inte är någon garanti så ger det i alla fall lite säkerhet. Såg att Hansen Racing har till din bil, kostar 310 kr (Stant 10506 heter det låsbara tanklocket). De flesta bildelsbutiker har Hansen Racing som leverantör så det borde gå att få hem dagen efter eller kanske samma dag beroende på när på dagen du beställer det.
Det billigaste "Stant 10506" jag kunde hitta på ebay.com kostade cirka 340 kr med frakt, så Hansen Racing har både bättre pris och snabbare leveranstid i detta fall.
Mvh
Ja, det vore inte kul om någon "slangade" ens bil, jag hade blivit så jäkla förbannad att det inte går att beskriva! Du kanske kan köpa ett låsbart tanklock? Även om det inte är någon garanti så ger det i alla fall lite säkerhet. Såg att Hansen Racing har till din bil, kostar 310 kr (Stant 10506 heter det låsbara tanklocket). De flesta bildelsbutiker har Hansen Racing som leverantör så det borde gå att få hem dagen efter eller kanske samma dag beroende på när på dagen du beställer det.
Det billigaste "Stant 10506" jag kunde hitta på ebay.com kostade cirka 340 kr med frakt, så Hansen Racing har både bättre pris och snabbare leveranstid i detta fall.
Mvh
schysst avenger......ska kolla upp det genast....är ju som att hänga en tusenlapp på dörrhantaget å tanka fullt annars..=)