Hur jag än vrider vredet för att ändra hur luften ska blåsa så är det ingen ändring det blåser bara på vindrutan och lite på fötterna. Vad göra var ska jag leta? är det vredet eller är det någonstans bakom mittkonsollen? Jag hittade en vit plastarm som jag fick för mig ska ändra läge men den är ganska orörlig.
Chevrolet Trans Sport -2002
ändra luftriktning Cheva TP 2002
ändra luftriktning Cheva TP 2002
Senast redigerad av Avenger den lör 26 mar 2016, 00:19, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: La till bilmodellen i texten / mvh
Anledning: La till bilmodellen i texten / mvh
Assistancekåren när du inte kan bärga dig.
Annons
Re: ändra luftriktning Cheva TP 2002
Om jag inte minns fel så är det där vacumstyrt, var det åtminstone på min första TS som var en 97'a. Kolla så att inte slangen åkt isär i motorrummet. Den går från högra bakre kanten av insuget, vid generatorn, ner till en koppling vid batteriet. Går ofta isär om man håller på med batteriet.
Ok ska kolla det i morgon tydligen så bytte de batteri här tidigare i vintras innan jag köpte den.
Behöver lite mer hjälp jag tittar men ser inget konstigt, behöver man under bilen för att se? Har någon en bild på hur det ska se ut och kanske kan markera var man letar om det nu är samma system på alla.
Åtminstone på min bil så var allt elsyrt inget vakuum, den lilla elmotorn som styr luftspjället satt lite bökigt till men absolut inte omöjlig att nå. Man fick ta ner panelen under ratten så nästan vid mittkonsolen sitter en plåt bakom den sitter spjällmotorn, ofta så är tydligen plastkuggarna slut inuti motorn men så var inte fallet för mig utan det var själva spjället som hade kärvat fast så jag började rycka i själlarmen som suttit fast i motorn när jag plockat bort den. När det började röra på sig sprayade jag en bra olja på alla rörliga delar jag såg så fick det stå över natten och vad mycket lättare spjällarmen gick så bara montera tillbaka spjällarmen i motorn och skruva fast igen och kolla så motor och spjället var i sync mot reglaget. Fungera klockrent.
På samma ställe fast närmare torpedväggen sitter även motorn som styr värme - kyla från värmepaketet och det är en likadan motor de är lite triangelformade. Om man söker på "Blend door actuator" så kommer det en del.
På samma ställe fast närmare torpedväggen sitter även motorn som styr värme - kyla från värmepaketet och det är en likadan motor de är lite triangelformade. Om man söker på "Blend door actuator" så kommer det en del.