Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Inget ljud i framsystemet - Chrysler Grand Voyager -04 3.3L v6

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Inget ljud i framsystemet - Chrysler Grand Voyager -04 3.3L v6

Ja det har jag
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Annons
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Inget ljud i framsystemet - Chrysler Grand Voyager -04 3.3L v6

Kan ju vara det som satt på högtalarna.
Ett jäkla bra ljud är det iaf
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
NickW
SUV
Inlägg: 227
Blev medlem: tor 22 aug 2013, 21:03
Ort: Lund

Re: Inget ljud i framsystemet - Chrysler Grand Voyager -04 3.3L v6

Inget sånt dumt och enkelt att det bara är felinställt i stereon så dem inte spelar ? Har du en annan stereo att pröva med ? Låter båda två fram inte alls känns det som någon kabel har glappat ut antigen i slutsteget eller glapp i kontakten till stereon .
~W
Användarens profilbild
Arvid78
Muscle Car
Inlägg: 2952
Blev medlem: tis 01 maj 2012, 07:32
Ort: Tanumshede

Re: Inget ljud i framsystemet - Chrysler Grand Voyager -04 3.3L v6

Har du dvdspelare?
Kolla om det kan ha med auxen att göra på fjärrkontrollen isf.
Jag hade ett ordentligt vinande ljud i min vänstra högtalare och istortsett tyst i högra.
Allt mitt satt e den kontakten.
Kan inte komma på något annat än ljudvredet för fram och bak, knappen som kommer ut när man trycker på den. Den lilla runda.
Kanske prova spruta in el spray och snurra den fram och tillbaka om det sitter där.
Har ingen annan stereo heller.

Tror inte det finns någon mute för att kunna stänga av bara fram heller.

John
Voyager V6 -04

Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Användarens profilbild
n30
Minivan
Inlägg: 10
Blev medlem: tis 09 aug 2016, 11:02

Re: Inget ljud i framsystemet - Chrysler Grand Voyager -04 3.3L v6

NickW stereon är inte felinställd har provat byta mellan fram o bak på fadern och sätter jag ljudet fram bara så är de inget ljud alls. så det är bara 6:9orna längst bak som spelar.

gällande slutsteg i bilen vet jag inte riktigt om det är det. där går inga lågnivå från stereon ut... eller stegen plockar högnivå signal in?

Arvid78 nej jag har ingen dvd spelare. jag har bara stereon som jag visade på bild tidigare i tråden. jo den knappen har jag provat trycka in o ut flera gånger. har rattat en hel del på den också.

Jag har hittat sida som har iso kablage för koppla in andra stereos då jag har vanlig 1 din stereo och 2 din stereo så jag ska prova med det. kan vara ljudutgångarna på stereon som är knas med. oavsett vad så ska jag byta stereo hoppas bara på att där inte är massa steg som kommer ställa till de för mig för jag ORKAR inte riva halva bilen för få ljud i den.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Inget ljud i framsystemet - Chrysler Grand Voyager -04 3.3L v6

Hej igen!

Slutsteget är kopplat på ett annat sätt varav det inte finns en kontakt från stereon.

För att koppla in en 1-din stereo där original 1,5-din nu sitter så behöver du en plastram, antennadapter och ISO-kablage (Chrysler > standard).

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar