Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Skärmbreddare Durango -04?

Här diskuteras Dodge, Ram och SRT
Användarens profilbild
J-J
SUV
Inlägg: 146
Blev medlem: lör 29 sep 2012, 14:54
Ort: Stockholm

Skärmbreddare Durango -04?

Jag letar efter skärmbreddare till min Durango, men jag hittar inget som är tillverkat för den. Har någon här sett några som passar Durangon eller kan det fungera med breddare som är tillverkade för Ram?
Dodge Durango 4x4 Hemi 5.7 Liter

Bild
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Skärmbreddare Durango -04?

Tjena!

Jag tror att utbudet av skärmbreddare är ganska begränsat till just den generationen av Durango då bilmodellen redan har en sådan design som påminner om skärmbreddare, varav det blir lite "kaka på kaka" om det hade funnits så breda breddare som till exempelvis Dakota, Ram osv. :)

Mindre "lister" finns dock att köpa, men det känns inte som att det blir särskilt snyggt, i så fall om de lackeras i bilens färg eller är av mattsvart ABS-plast.

Hur breda skärmbreddare behöver du? Är det pga. hjulen (besiktningen) eller kosmetiskt syfte?

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
J-J
SUV
Inlägg: 146
Blev medlem: lör 29 sep 2012, 14:54
Ort: Stockholm

Re: Skärmbreddare Durango -04?

Ja, det verkar vara ganska dåligt utbud till denna generation. Jag skulle behöva minst 3-4 cm i breddning, för att det ska bli lagligt. Med sommardäcken är det ganska så ok, men jag har tittat på nya vinterfälgar, som breddar mer utåt, då kommer det verkligen att behövas. Både för att få den laglig, men också för att slippa stänka ner hela sidan av bilen.
Dodge Durango 4x4 Hemi 5.7 Liter

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Skärmbreddare Durango -04?

Jag hade nog kikat på universalbreddare, som man kapar till rätt längd själv.

Kolla på Pacer Universal Flexy Flares: http://pacerperformance.com/products-fo ... exy-flares, tror det hade blivit snyggt på din bil!

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
J-J
SUV
Inlägg: 146
Blev medlem: lör 29 sep 2012, 14:54
Ort: Stockholm

Re: Skärmbreddare Durango -04?

Tack för tipset! Jag ska titta på dessa, det kan nog bli bra
Dodge Durango 4x4 Hemi 5.7 Liter

Bild
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Skärmbreddare Durango -04?

Såg en bil för några dagar sedan som hade liknande breddare som i länken ovan, såg helt okej ut och de fyllde sin funktion.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar