Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

El-fel/problem chrysler voyager 2005 hjälp mig!!

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
raverune
Station Wagon

El-fel/problem chrysler voyager 2005 hjälp mig!!

hej har ett konstigt fel på min chrysler 05a
i somras började abs lampan lysa o efter ett tag så dog även fläktpanelen ac sätes värmare o bromslanpan började lysa
tänkte at det kanske hade nått samband har bytt båda abs givarna fram o nollstält databox så nu e abs lampan släkt men
problemet med fläktkontrollen återstår den funkar när man startar bilen men när man kört en bit slocknar den fläkt ac o diverse lägger av och broms o abs lampan börjar lysa igen
har rivit ner mitt panelen o smörjt upp alla kontakter till fläkt o ac styrning funkade lite lägre körsträka efter det så min fråga är kan det var nått fel på den så att det påverkar andra saker som tex att abs o bromslampa tänds o lite andra olika fel???
tacksam för svar mvh kim
Senast redigerad av Avenger den ons 07 dec 2016, 12:50, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: La till årsmodellen i rubriken samt flyttade tråden till Voyager-kategorin / mvh
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Re: El-fel/problem chrysler voyager 2005 hjälp mig!!

Har du mätt upp batterispänningen? Ett dåligt batteri på dessa bilar (även andra bilar) kan ge upphov till konstiga el-fel.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
raverune
Station Wagon

hej batteriet är helt nytt
därimot efter allt krångel o isärplockning av fläktstyrningen så funkar fläkten lite längre innan den lägger av o alla lampor tänds
?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Vilken spänning genererar generatorn? Mät gärna upp detta med en multimeter vid olika varvtal och belastningar.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar