Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Buick roadmaster 1994 - Cruise control funkar ej.

Cadillac, Buick, Hummer, Lincoln..
Användarens profilbild
Widowmaker
Hedersmedlem
Inlägg: 204
Blev medlem: fre 07 jan 2011, 20:07
Kontakt:

Buick roadmaster 1994 - Cruise control funkar ej.

Jag har funderat lite på vad man skall göra för att få liv i min cruise control. den är helt död. killen ja köpte bilen av poängterade att det kan ha något samband med bromsljuset som sitter i bakrutan som nu i detta fallet inte lyser. jag vet inte hur det ser ut i bromsljuset. byta glödlampa eller nåt!? har inte öppna ännu å kollat. sen prata även föregående säljaren om en kabel som hänger å dinglar under instrumentpanelen ovanför pedalerna.
Jag vet inte hur avancerat eller invecklat det är med denna crusien men tänkte i alla fall se om någon har idéer!
Buick Lesabre Custom 1997
3800 series 2 V6
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Buick roadmaster 1994 - Cruise control funkar ej.

Hej!

Jag kan inte rekommendera något annat än det som du redan sagt just nu :) (för den kommer säkert fungera så fort bromsljuset fixas och kablarna kopplas in till bromspedalen), men frågan kanske är varför kablarna kopplades ur från början :( Sa förra ägaren något om det?

Tror det står samma sak i manualen till våran Chevrolet Astro om att cruisen inte fungerar om bromsljuset är defekt.

Vad händer om du aktiverar farthållaren till "ON", lyser lampan i instrumentpanelen?

Mvh
Jonathan
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Widowmaker
Hedersmedlem
Inlägg: 204
Blev medlem: fre 07 jan 2011, 20:07
Kontakt:

Re: Buick roadmaster 1994 - Cruise control funkar ej.

Avenger skrev:Hej!

Jag kan inte rekommendera något annat än det som du redan sagt just nu :) (för den kommer säkert fungera så fort bromsljuset fixas och kablarna kopplas in till bromspedalen), men frågan kanske är varför kablarna kopplades ur från början :( Sa förra ägaren något om det?

Tror det står samma sak i manualen till våran Chevrolet Astro om att cruisen inte fungerar om bromsljuset är defekt.

Vad händer om du aktiverar farthållaren till "ON", lyser lampan i instrumentpanelen?

Mvh
Jonathan
Som sagt var.händer inget Inget alls! igen lampa lyser inget ljud inte nåt. nada.
varför den är urkopplad vet jag inte. kan inte föreställa mig varför man vill koppla bort den.
Buick Lesabre Custom 1997
3800 series 2 V6
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Buick roadmaster 1994 - Cruise control funkar ej.

Hej igen!

Vad konstigt, då kanske det är något större fel på den varav dom kopplat ur allting? :(

För om dom dragit säkringen till cruisen så borde fler saker har slutat fungera.

Ska du prova koppla in kablarna och fixa bromsljuset? :)

PS, jag la dina guider högst upp i listan i "Guider-kategorin" :)

Mvh
Jonathan
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Widowmaker
Hedersmedlem
Inlägg: 204
Blev medlem: fre 07 jan 2011, 20:07
Kontakt:

Re: Buick roadmaster 1994 - Cruise control funkar ej.

Avenger skrev:Hej igen!

Vad konstigt, då kanske det är något större fel på den varav dom kopplat ur allting? :(

För om dom dragit säkringen till cruisen så borde fler saker har slutat fungera.

Ska du prova koppla in kablarna och fixa bromsljuset? :)

PS, jag la dina guider högst upp i listan i "Guider-kategorin" :)

Mvh
Jonathan
har kollat säkringar å kan inte hitta någon trasig eller borttagen. ja tänker vänta till vintern tar slut sen skall ja prov lite med crusien å se om det går att fixa.

Jag hittade lite guider jag vill dela med mig av så jag hoppas du tycker om dem.
Buick Lesabre Custom 1997
3800 series 2 V6
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Buick roadmaster 1994 - Cruise control funkar ej.

Jo det är jättebra med fler guider, jag (och förhoppningsvis alla andra besökare) tar åt mig all ny info jag kommer åt :)

Ang. cruisen, jag hade provat med kablarna under instrumentbrädan samt bromsljuset (säg till om du behöver kopplingsinformation till kablarna, tror jag vet hur dom "fungerar").

Mvh
Jonathan
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar