Avalanche 02-06 köpråd
Avalanche 02-06 köpråd
Hej.
Är ny på detta forum .fick lite hjälp med info angående generator byte på en voyager och de gick galant...
Men nu är ja sugen på en "pickup" vi ska förmodligen köpa hus inom snar framtid och då blir de att man vill kunna frakta saker..
Har fastnat för Avalanchen ..men dessa bilar är ny mark för mig .
*miltalen 20-25000mil är de några höga mil för dessa motorer?
*kommer förmodligen användas som "familjebil" ibland
*Några kända fel på dessa?
*Något spec att kolla en extra gång på vid köp?
*servicebok eller dylikt ska man lägga någon större vikt på den?
*är det kamrem på dessa v8or?
Tack på förhand
Tobbe
Är ny på detta forum .fick lite hjälp med info angående generator byte på en voyager och de gick galant...
Men nu är ja sugen på en "pickup" vi ska förmodligen köpa hus inom snar framtid och då blir de att man vill kunna frakta saker..
Har fastnat för Avalanchen ..men dessa bilar är ny mark för mig .
*miltalen 20-25000mil är de några höga mil för dessa motorer?
*kommer förmodligen användas som "familjebil" ibland
*Några kända fel på dessa?
*Något spec att kolla en extra gång på vid köp?
*servicebok eller dylikt ska man lägga någon större vikt på den?
*är det kamrem på dessa v8or?
Tack på förhand
Tobbe
Chevrolet Avalanche -08 LTZ
-----------------------
Mvh
-----------------------
Mvh
Annons
Re: Avalanche 02-06 köpråd
Nej ingen rem, det är kedja.
skicket i stort skvallrar ofta över hur bilen är skött. Men är det många ägare så kan ju alla tänka att "nästa ägare får serva" och inget görs och man säger bara "nyservad" när man säljer och nya ägaren tror på det. Så då är ju serviceboken ett +
När jag handlade min Gen1 Avalanche fanns ingen bok, men hittade heller inget negativt på bilen så det vart affär.
Jag servar alltid bilar jag köper så slipper jag undra och vet exakt.
Perfekta vardags/familjebilar detta.
skicket i stort skvallrar ofta över hur bilen är skött. Men är det många ägare så kan ju alla tänka att "nästa ägare får serva" och inget görs och man säger bara "nyservad" när man säljer och nya ägaren tror på det. Så då är ju serviceboken ett +
När jag handlade min Gen1 Avalanche fanns ingen bok, men hittade heller inget negativt på bilen så det vart affär.
Jag servar alltid bilar jag köper så slipper jag undra och vet exakt.
Perfekta vardags/familjebilar detta.
RAM Sport 1500 4x4
Tack för bra svar..
Ja denna pickup verkar funka lite som vardagsbil ..måste sälja in till frun
har väl alltid vart en pojkdröm att ha en pickup..
Men reservdelar till dessa tar man de från usa eller finns de någon bra firma i Sverige.?
Servicen på dessa är väl inte mer invecklade än någon annan bil tänkte oljebyte och tändstifts byten?
Ja denna pickup verkar funka lite som vardagsbil ..måste sälja in till frun
Men reservdelar till dessa tar man de från usa eller finns de någon bra firma i Sverige.?
Servicen på dessa är väl inte mer invecklade än någon annan bil tänkte oljebyte och tändstifts byten?
-----------------------
Mvh
-----------------------
Mvh
Är dessa 2 de finns med min budget
http://www.blocket.se/vi/74056349.htm
http://www.blocket.se/vi/73988730.htm
http://www.blocket.se/vi/74056349.htm
http://www.blocket.se/vi/73988730.htm
-----------------------
Mvh
-----------------------
Mvh
Beror väl på hur bråttom man har med delar, behövs det samma dag är det ju Sverige man får handla.
http://www.rockauto.com är bra för originaldelar tycker jag
2003 är en trevligare bil är 2002. 2002 har ljusare "cladding" plast på karossen och fulare mittkonsol samt ingen "färddator" och inga knappar på ratten, saknar även ställbara pedaler mm. Vet inte om däcktryckskontrollen kom 2003 eller nått år senare.
Jag förstår inte varför 2003an ovan har 3 olika nyanser på plasten, den borde vara mörk på alla delar. 2002an ser blek ut i stort, men säkert bara dåliga bilder.
De har stannat i pris, iofs, kanske tack vare att dollar gått upp senaste året. Men jag sålde min 2002a för 5 år sedan för 75.000 iofs. till en kompis...
Jag har nya OEM stänklappar ligger om du är intresserad sen
Jag hann byta bil innan de kom på.
http://www.rockauto.com är bra för originaldelar tycker jag
2003 är en trevligare bil är 2002. 2002 har ljusare "cladding" plast på karossen och fulare mittkonsol samt ingen "färddator" och inga knappar på ratten, saknar även ställbara pedaler mm. Vet inte om däcktryckskontrollen kom 2003 eller nått år senare.
Jag förstår inte varför 2003an ovan har 3 olika nyanser på plasten, den borde vara mörk på alla delar. 2002an ser blek ut i stort, men säkert bara dåliga bilder.
De har stannat i pris, iofs, kanske tack vare att dollar gått upp senaste året. Men jag sålde min 2002a för 5 år sedan för 75.000 iofs. till en kompis...
Jag har nya OEM stänklappar ligger om du är intresserad sen
RAM Sport 1500 4x4
Jo blekningen får man ta med en nypa salt får väl köra på med concept vista på all plast satt den bli mörk å fin igen för en stund..
Då är -03 mer intressant tycker ja..
Men miltalen på dessa är inga att oroa sig för? Tänkte på lådan och 4x4 systemet?
Då är -03 mer intressant tycker ja..
Men miltalen på dessa är inga att oroa sig för? Tänkte på lådan och 4x4 systemet?
-----------------------
Mvh
-----------------------
Mvh
man ser ju tidningsbilar som gått 50.000-100.000mil. Sen vad som bytts längs vägen är ju svårt att sia om. De är ju pickuper, men skiljer inte så mycket
Hur länge har du kikat? tänkte om det kommer in en med lägre mil eller om dessa gamlingar inte kommer till blocket?
26.000mil då hade nog jag velat se hur den ser ut under, soppa/bromsledningar mm. Inte svårt att byta, mer surjobb. Min G2a är uppe i 20.000mil nu och jag har tänkt att ha kvar den då jag trivs med den.
Hur länge har du kikat? tänkte om det kommer in en med lägre mil eller om dessa gamlingar inte kommer till blocket?
26.000mil då hade nog jag velat se hur den ser ut under, soppa/bromsledningar mm. Inte svårt att byta, mer surjobb. Min G2a är uppe i 20.000mil nu och jag har tänkt att ha kvar den då jag trivs med den.
RAM Sport 1500 4x4
Sen har du ju Cadillac Escalade EXT de är i grunden samma bil i ett lite annat utförande. Tex. G2 har konstant fyrhjulsdrift
RAM Sport 1500 4x4
Har inge bråttom med inköp så kanske ska kolla om de kommer ut flera under vinterhalvåret.
-----------------------
Mvh
-----------------------
Mvh
så länge lär du inte behöva vänta + dessa är ju förträffliga vinterbilar och går väl upp i pris på vintern!!?
skapa en bevakning på blocket så hittar du nog ått snart
skapa en bevakning på blocket så hittar du nog ått snart
RAM Sport 1500 4x4
Bevakningen är på finns bara 2st som de är just nu 
-----------------------
Mvh
-----------------------
Mvh
Jag gillar den "grova" plasten på modellerna pre 07! Dock synd just att den bleknat så. Gillar även att stolarna har emblem och armstöd.
Finns det något man kan göra åt den bleknande plasten? På min nya nu så har jag ju inte plasten på dörrarna och runt om, men väl på flaket och balkarna upp till taket.
I like turning money into noise!
Finns det något man kan göra åt den bleknande plasten? På min nya nu så har jag ju inte plasten på dörrarna och runt om, men väl på flaket och balkarna upp till taket.
Jag tycker denna fungerade ok, har inte använt den på G2an. Så det var 5-8år sedan.

RAM Sport 1500 4x4
Får slå en glys på de. Min är okej, men kunde ju bli bättre
Hade en xc90 förut..då körde ja ett medel som heter concept vista gjorde dom mörka å fina en bra stund
-----------------------
Mvh
-----------------------
Mvh