Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

-87 Pickup med kaross från 1973-1981

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: -87 Pickup med kaross från 1973-1981

=)

Är det ungefär en sådan här del du söker?:

Bild

Vad har hänt med nuvarande? :) Rostat sönder :| ?
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Annons
Användarens profilbild
Foghell
Minivan
Inlägg: 11
Blev medlem: tis 25 okt 2011, 19:09

Re: -87 Pickup med kaross från 1973-1981

Ja, typ en sån är det ju jag söker. Den tanken som sitter på bilen idag är nån båttank trodde den gamla ägaren, och tanklocket sticker upp ur flakbotten vilket inte är så bra. Dessutom skummar det bara i röret när man försöker tanka, så det där med avluftning funkar inte heller. Jag har beställt en originaltank, och då ser jag ju till att tankpåfyllningen sitter i skärmen som det ska. Var inne på Yankee parts i eftermiddags och de skulle se om de kunde få fram en sån. Jag hoppas min bränslepump som sitter i den tanken jag har idag passar i den nya tanken, och att det passar även med tankmätarprylarna... Men det märker vi när och om jag får tag i alla grejer.
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: -87 Pickup med kaross från 1973-1981

Det verkar vara svår del att hitta, den heter fuel filler neck på engelska men verkar inte finnas att få tag på innan 88. Jag vet inte om Osby har delar till så pass gamla modeller fortfarande men det är väl bara att höra med dem eller kolla bildelsbasen. Det borde inte vara allt för svårt att bygga i värsta fall.
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: -87 Pickup med kaross från 1973-1981

Osby har också denna bildemonteringen för äldre jänkare:

http://www.sosdalaskroten.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Foghell
Minivan
Inlägg: 11
Blev medlem: tis 25 okt 2011, 19:09

Re: -87 Pickup med kaross från 1973-1981

sverker skrev:Det verkar vara svår del att hitta, den heter fuel filler neck på engelska men verkar inte finnas att få tag på innan 88. Jag vet inte om Osby har delar till så pass gamla modeller fortfarande men det är väl bara att höra med dem eller kolla bildelsbasen. Det borde inte vara allt för svårt att bygga i värsta fall.
Har funderat på att bygga en alternativt ta en från vilken bil som helst, det som gör det svårt att tillverka själv är väl själva "manschetten" som sticker fram ur skärmen och där tanklocket skruvas dit. "manschetten" behöver ju även vara en tvådelad variant som kan skruvas dit med skärmen emellan om ni förstår. Svårt att förklara 8-)

För att göra det så enkelt som möjligt ser jag gärna att jag får tag i en sådan med samma ytterdiameter på fyllningsröret som anslutningen till tanken. Har lagt ut lite krokar, skulle få svar idag så vi får se :)
Användarens profilbild
sverker
Hedersmedlem
Inlägg: 1864
Blev medlem: tor 01 sep 2011, 20:41
Ort: Stockholm

Re: -87 Pickup med kaross från 1973-1981

Röret till pickup från 88 går att få tag på, om dess dimensioner stämmer.
Användarens profilbild
Foghell
Minivan
Inlägg: 11
Blev medlem: tis 25 okt 2011, 19:09

Re: -87 Pickup med kaross från 1973-1981

Så, då var problemet med tankningen löst. Har dragit om slangen så att jag numera tankar genom skärmen, via ett tanklock med modifierat fyllningsrör från en båttillbehörsbutik. Skönt att slippa tanka 10 l per gång!! :D
Skriv svar