Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

ABS felkod

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
kalle82
Minivan
Inlägg: 13
Blev medlem: fre 30 aug 2013, 20:40

ABS felkod

Hej!
Även jag har drabbats av ABS problem :(

Abs lampan lyser nu konstant innan kunde den tändas någon gång då och då men den slocknade efter en stund.
En kompis hjälpte mig att läsa felkoder på bilen ihopp om att det skulle kunna vara en abs givare, men det verkar det inte vara.
Felkoden lyder "19FE" och har inte med givarna att göra.

Är det någon som fått samma felkod eller nogon som vet vad felkoden betyder mer konkret?
Billen är en vojje GV årsm 05.

Tacksam för svar eller tips :D
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: ABS felkod

Hej,

Är lite osäker på om den koden ev. ändå kan ha med givarna att göra, antingen höger eller vänster fram är min gissning.

I annat fall så hör den till ABS-modulen, som antingen är defekt eller har ett kabelfel på vägen till mätarhuset (kontrollera kablaget).

Vad använde ni för felkodsläsare?

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
kalle82
Minivan
Inlägg: 13
Blev medlem: fre 30 aug 2013, 20:40

Re: ABS felkod

Avenger skrev: mån 31 dec 2018, 01:50 Hej,

Är lite osäker på om den koden ev. ändå kan ha med givarna att göra, antingen höger eller vänster fram är min gissning.

I annat fall så hör den till ABS-modulen, som antingen är defekt eller har ett kabelfel på vägen till mätarhuset (kontrollera kablaget).

Vad använde ni för felkodsläsare?

mvh


Hej!


Felkodsläsaren är en Inoova 3160d.

Så om jag kollar kablaget och det inte verkar vara någon skada, ska jag chansa att byta givarna fram som uteslutningsmetod.

Det går ju hitta ganska billiga givare på nätet om man kan tänka sig att vänta på lite längre leveranstid :D
För om jag förstått det det rätt så är det oftast givarna som kan krångla men inte att själva abs enheten/modulen krånglar eller?


Mvh
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: ABS felkod

Hej igen,

Ja det brukar vara givarna på denna generationen av Voyager, men blir som sagt en chansning =) Finns som du säger ganska billiga ifrån Ebay, dock av lite tvivelaktig kvalité ibland, sen får man räkna med PostNords avgift (75 kr + moms) samt superlång lev.tid numera :( Känns som att det tar hundra år för dom att ens släppa paketen från tullen när man Swishat, men först ska det fram till Sverige också vilket tar sin tid (segt).
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar