Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Voyager växlar inte över 3an!

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
PatricH
Station Wagon
Inlägg: 1
Blev medlem: ons 06 feb 2019, 21:53

Voyager växlar inte över 3an!

Chrysler voyager 2002

Hej! Jag har fått ett problem med min chrysler och de är att han vägrar att växla upp över 3an samt att motorlampan började lysa i samma veva.. jag har bytt båda plastsensorerna (över och under) utan några framsteg. Kan tillägga att när jag bytte dom så var oljan typ grå efter spån.
Finns det någon oljesticka på dessa? (Såg att det läckt från nånstans)
Ska åka 30 mil på fredag och hade helst velat slippa hyra en bil.. jag bifogar en bild på felkoderna.

Jag är väldigt tacksam för all hjälp jag kan få!
Mvh Patric.
Bilagor
Screenshot_20190206-220735_Messages.jpg
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Voyager växlar inte över 3an!

Hej,

Ja, oljestickan sitter "till höger" när du öppnar huven (förarsidan).

Om du misstänker metallspån i lådan så bör du montera ner tråget och kolla magneten och hur det ser ut i övrigt.

Känns som att det kan vara växelsolenoiden som orsakar felet, om det nu inte visar sig vara massa metallspån, då är det troligen något annat.

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar