Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Project Avalanche

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
Stefan N
SUV
Inlägg: 346
Blev medlem: sön 29 nov 2015, 13:34

Re: Project Avalanche

En redig läsare kostar, så kan vara läge att bli kenis med en bra verkstad
RAM Sport 1500 4x4
Annons
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: Project Avalanche

Tror du om denna?

https://www.24.se/cr-plus-professional-diagnostic-tool


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Stefan N
SUV
Inlägg: 346
Blev medlem: sön 29 nov 2015, 13:34

Re: Project Avalanche

Ingen aning, vad menas med att den har "stöd" för för bromsar/airbags?

bra val att iaf. inte sikta in dig på specifik Cheva (techII) då du siktar på Rapor som nästa bil. Det hade annars varit mitt val (tech II) om du fortsatt tänkt åka Cheva
RAM Sport 1500 4x4
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: Project Avalanche

Tror att det än så länge funkar på vissa modeller men uppdateras med fler.

Nej jag tänkte det var bättre med en som klarar fler modeller, dels för att jag ju som sagt kommer byta nån gång, och kan jag läsa kompisars bilar är det också plus


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Stefan N
SUV
Inlägg: 346
Blev medlem: sön 29 nov 2015, 13:34

Re: Project Avalanche

Vanligtvis klarar billiga inte ABS/Airbags, så kolla upp vad de menar tycker jag
RAM Sport 1500 4x4
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: Project Avalanche

Har läst recensioner här o var o från olika delar av världen, verkar mestadels positivt. Ska klara både motor, SRS mm efter uppdatering innan man börjar använda den.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Stefan N
SUV
Inlägg: 346
Blev medlem: sön 29 nov 2015, 13:34

Re: Project Avalanche

då så!
RAM Sport 1500 4x4
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: Project Avalanche

Hur fan vet jag om min spindelled är i järn eller aluminium? Har inte tillgång till bilen då den står på jobbet.

Hatar chevan just nu!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Stefan N
SUV
Inlägg: 346
Blev medlem: sön 29 nov 2015, 13:34

Re: Project Avalanche

köp en av varje och lämna tillbaka den som inte används om det köps i Sverige?
RAM Sport 1500 4x4
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Project Avalanche

Det är en bra felkodsläsare du kikat på, det märket hade nog varit mitt andrahandsval efter Autel (i den priskategorin) :)

mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: Project Avalanche

Jag skickade dit min far till slut, synes vara alu då dom var blanka, till skillnad från nåt annat där under[emoji849]

Vi får se om det kanske blir en Autel istället, avbokade den andra då jag tyckte stället som sålde den verkade B. Är det md802 som du rekommenderar fortfarande?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Notch
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 25 mar 2019, 13:41

Re: Project Avalanche

För att komma åt ALLA felkoder på en GM-bil behöver du en tech2 eller en tech2 klon.

Jag kör med en som heter vxdiag vcx nano. Kostar runt 1000kr på ebay.
Har du en sån kommer du åt typ allt som en auktoriserad GM verkstad kommer åt, förutom uppdateringar av mjukvaran.
_______________________________
2007 Chevrolet Avalanche LTZ
2008 Dodge Nitro RT
2005 Dodge Magnum RT
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: Project Avalanche

Tackar så mycket för tipset!
Ska kolla efter det.

Nu börjar bilen verkligen kännas som den är på väg utför... igår kväll på väg till jobbet började motorlampan lysa, ett tickande ljud som höll igång när motorn belastades, kändes som de kom från instrumenten men kan vara längre fram, oljetrycket svajade och låg på ca 20 och hoppade till dryga 40 vid gaspådrag.

Idéer välkomnas, börjar bli måttligt road just nu när allt kommer på samma gång.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Notch
Station Wagon
Inlägg: 4
Blev medlem: mån 25 mar 2019, 13:41

Re: Project Avalanche

d4l skrev: tis 26 mar 2019, 05:14 Tackar så mycket för tipset!
Ska kolla efter det.

Nu börjar bilen verkligen kännas som den är på väg utför... igår kväll på väg till jobbet började motorlampan lysa, ett tickande ljud som höll igång när motorn belastades, kändes som de kom från instrumenten men kan vara längre fram, oljetrycket svajade och låg på ca 20 och hoppade till dryga 40 vid gaspådrag.

Idéer välkomnas, börjar bli måttligt road just nu när allt kommer på samma gång.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Du har ingen GM-verkstad i närheten som kan köra med en Tech2/MDI läsare så du verkligen får all info?

Vart bor du nånstans?
Du skulle kunna få låna min om du vill, om du nu bor i närheten. Har lånat ut den nu, men han som lånat den är snart klar med den så.

Annars om du har en annan bil att köra så länge, så beställ hem en egen. Den är guld värd om man köra Cheva.
_______________________________
2007 Chevrolet Avalanche LTZ
2008 Dodge Nitro RT
2005 Dodge Magnum RT
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: Project Avalanche

Notch skrev:
d4l skrev: tis 26 mar 2019, 05:14 Tackar så mycket för tipset!
Ska kolla efter det.

Nu börjar bilen verkligen kännas som den är på väg utför... igår kväll på väg till jobbet började motorlampan lysa, ett tickande ljud som höll igång när motorn belastades, kändes som de kom från instrumenten men kan vara längre fram, oljetrycket svajade och låg på ca 20 och hoppade till dryga 40 vid gaspådrag.

Idéer välkomnas, börjar bli måttligt road just nu när allt kommer på samma gång.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Du har ingen GM-verkstad i närheten som kan köra med en Tech2/MDI läsare så du verkligen får all info?

Vart bor du nånstans?
Du skulle kunna få låna min om du vill, om du nu bor i närheten. Har lånat ut den nu, men han som lånat den är snart klar med den så.

Annars om du har en annan bil att köra så länge, så beställ hem en egen. Den är guld värd om man köra Cheva.
Bor i närheten av Karlstad, bilen står på firman där nu och ska köras ner till V8-shoppen imorgon så får dom titta på det. Har ingen extra bil, och här går nog gränsen för mitt hemmapulande både kunskapsmässigt och tidsmässigt. Vi får se vad de går på, hoppas det inte är pumpen.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Skriv svar