Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Vattenpump/kamkedja

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Chryslercab
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 31 aug 2019, 14:27

Vattenpump/kamkedja

Hej
Har en Chrysler Sebring 2.7 cab 2001. Tänkte i förebyggande syfte att byta vattenpump + kamkedja eftersom den här motorn inte har det bästa ryktet precis. Fick ett kostnadsförslag från en verkstad i Sthlm som mekar amerikanare. Dom kunde göra jobbet för 34800 kr kan detta verkligen vara sant ? Kan det va ok att snåla och bara byta vattenpumpen ?
Annons
Användarens profilbild
Fordsweden
Station Wagon
Inlägg: 8
Blev medlem: fre 18 nov 2011, 18:41
Ort: Ystad

Re: Vattenpump/kamkedja

Chryslercab skrev: sön 01 sep 2019, 15:27 Hej
Har en Chrysler Sebring 2.7 cab 2001. Tänkte i förebyggande syfte att byta vattenpump + kamkedja eftersom den här motorn inte har det bästa ryktet precis. Fick ett kostnadsförslag från en verkstad i Sthlm som mekar amerikanare. Dom kunde göra jobbet för 34800 kr kan detta verkligen vara sant ? Kan det va ok att snåla och bara byta vattenpumpen ?

Från år 2000 till 2003 är just denna motor ett problem om man inte följer oljebyternas intervaller, likaså att inte byta kamrem! Menar du kamrem eller kamkedja? stor skillnad...om det är kedja så kan jag förstå kostnaden, men låter mest som verkstan inte vill göra jobbet! Jag skulle aldrig bara byta vattenpumpen, är övertygad om en helt annan prisbild som du har fått för byte av dessa två...
Användarens profilbild
Chryslercab
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: lör 31 aug 2019, 14:27

Re: Vattenpump/kamkedja

Hej
Tack för info.
Det ska vara kedja på en 2001 sebring cab. Bilen är för övrigt i toppskick 14000 mil. När den dagen kommer då det är dags för byte så får man ju verkligen ta sig en funderare om det är värt den kostnaden. Borde kanske sälja nu men jag gillar ju bilen så det skulle kännas tufft.....
Skriv svar