Importerade en 2015 Challenger från Kanada.
Vid ljuskonverteringen så skiljer den sig lite från USA modellen, det går inte att släcka orange parkeringsljuset när reglaget står i auto eller park, då lyser front, sido och bak blinkers, men allt blir som normalt när man slår på när ljuset. Vid park broms pådrag så försvinner också alla blinkers ljus når ljusbrytare är i parkläget??
Någon som har varit med om liknande och hur löser man detta?
USA bilar har en option att slå av orange parkljuset i displayen, men denna Kanadensiska har ej samma option.
Kanada import ljusproblem
Annons
Re: Kanada import ljusproblem
Har det löst sig? Jag har ett liknande problem med en 2008 Uplander från Kanada. Efter 10 år i Sverige upptäckte Besikta plötsligt att alla blinkerslampor lyser konstant gult när vredet för ljuset står i "parkering" och växelväljaren inte står i "parkering". Det borde inte vara problem egentligen eftersom ljusvredet alltid står i "Auto", men jag fick 2:a på det... vet inte vad jag ska göra nu...
Re: Kanada import ljusproblem
Hej,
Har tyvärr inte löst sig, men jag jobbar vidare. Har fått info att AlfaOBD ska fixa problemet, men vet ej.
Det finns många som tydligen har samma problem, men finns ingen lösning utan att byta PCM, och det svider, men jag jobbar på med en fysisk omkoppling.
Har tyvärr inte löst sig, men jag jobbar vidare. Har fått info att AlfaOBD ska fixa problemet, men vet ej.
Det finns många som tydligen har samma problem, men finns ingen lösning utan att byta PCM, och det svider, men jag jobbar på med en fysisk omkoppling.
Re: Kanada import ljusproblem
Det löste sig för mig. Jag lämnde in bilen för några andra reparationer och bad dem göra ombesikningen. De fick igenom bilen utan att åtgärda detta...
Jag funderade på ett tillslagsfördröjt relä som bryter signalen till blinkerslamporna när de lyser med fast sken.
Typ denna:
https://pchbutik.se/relae/24-tidrela-fo ... tmr10.html
När lamporna blinkar uppnås inte den inställda tiden, men när de lyser fast slår relät till. Man matar lampan genom den öppnande kontakten. Man skulle behöva två st, en för höger och en för vänster.
Jag funderade på ett tillslagsfördröjt relä som bryter signalen till blinkerslamporna när de lyser med fast sken.
Typ denna:
https://pchbutik.se/relae/24-tidrela-fo ... tmr10.html
När lamporna blinkar uppnås inte den inställda tiden, men när de lyser fast slår relät till. Man matar lampan genom den öppnande kontakten. Man skulle behöva två st, en för höger och en för vänster.
Re: Kanada import ljusproblem
Tack för tips.
Re: Kanada import ljusproblem
Märk om runt vredet då så kanske SBP blir nöjda?Janne_e skrev: ↑tor 04 jun 2020, 17:08 Har det löst sig? Jag har ett liknande problem med en 2008 Uplander från Kanada. Efter 10 år i Sverige upptäckte Besikta plötsligt att alla blinkerslampor lyser konstant gult när vredet för ljuset står i "parkering" och växelväljaren inte står i "parkering". Det borde inte vara problem egentligen eftersom ljusvredet alltid står i "Auto", men jag fick 2:a på det... vet inte vad jag ska göra nu...
RAM Sport 1500 4x4
Re: Kanada import ljusproblem
Hej Stefan,
Kan du förklara lite närmare?
Kan du förklara lite närmare?
Re: Kanada import ljusproblem
Går det att ställa ljusvredet så SBP blir nöjda men markeringen vid ljusvredet är"fel" så får du ta en dynamo och skriva av/på/parkeing eller vad det nu kräver
RAM Sport 1500 4x4