Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Uppskattat värde Chevrolet bel air 1956

Cadillac, Buick, Hummer, Lincoln..
Användarens profilbild
Nijoh
Station Wagon
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 01 okt 2020, 08:55

Uppskattat värde Chevrolet bel air 1956

Hej, är ny på forumet och kan inte särskilt mycket om bilar. Däremot har jag, sorgligt nog, nyligen ärvt en fyradörrars Chevrolet bel air 1956 i fantastiskt skick. Jag kommer inte kunna ge den bilen all den kärlek den förtjänar och är därför intresserad av vad en sådan bil kan vara värd.

Ber om ursäkt om jag postat i fel kategori och hojta gärna om ni behöver mer information. Har bifogat två bilder på bilen.
IMG_1845.jpg
Bilagan IMG_1845.jpg finns inte längre
Tack på förhand!
Annons
Användarens profilbild
Keyser Söze
Minivan
Inlägg: 19
Blev medlem: lör 28 okt 2017, 16:08

Re: Uppskattat värde Chevrolet bel air 1956

Hej och välkommen till forumet, ursäkta för sent svar men i detta forum brukar folk mest sova framför och aldrig svara för att de inte ids eller vet något om usabilar egentligen skämt och sido :lol: . Om du har mer bilder och info så kan jag hjälpa dig lite bättre annars se svaren nedan.

Ett fantastiskt skick kan betyda många saker mycket fint bruksskick - utställningsskick osv beror på vem man frågar men utställningsskick brukar i sverige iallafall innebära att bilen är renoverad och finare än när den lämnade fabriken som ny :mrgreen: .

Hur som i utställningsskick med 100% original inkl V8 automat matching med all extra utrustning och original stämplar och prisvinnare runt 350´000:- - 400´000:- + - 50 papp

Men som jag misstänker så är din bil i ett mycket mycket fint bruksskick, V8 automat sökarljus gangsterkeps mm komplett dokumentation sedan bilen var ny, prisspannet då bör ligga mellan 195´000 - 275´000:- på blocket. Är den dessutom svensksåld och orörd är den extra intressant med alla papper för en samlare. Eftersom svensksålda är mycket sällsynta numera till salu i fint skick. :roll:

Hoppas att detta kan hjälpa dig annars kolla usapriserna efter skick på caaarguide.com eller Autobuy.com/Blocket.se/Usabilar.com, de brukar svenskar följa (ibland).
Användarens profilbild
d4l
Pickup Truck
Inlägg: 772
Blev medlem: tis 17 jan 2017, 18:58

Re: Uppskattat värde Chevrolet bel air 1956

Jag ska inte låtsas kunna mycket om såna här bilar. Men en sak vet jag, du har börjat på rätt sätt. Forsla så mycket du kan och försök sälja den privat. Gå inte till en firma, du kommer förlora på det.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarens profilbild
Keyser Söze
Minivan
Inlägg: 19
Blev medlem: lör 28 okt 2017, 16:08

Re: Uppskattat värde Chevrolet bel air 1956

Du har rätt han ska sälja den privat.
Skriv svar