Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Kylarfläkt startar inte, relä och fläkt hela

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
mattiass
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 29 jun 2021, 17:05

Kylarfläkt startar inte, relä och fläkt hela

Hej
Har en Chrysler voyager -05 3.3l där kylarfläkten inte startar.
Jag har kopplat 12V på fläktarna (byglat via kontakten till relät) och de funkar.
Jag har testat relät genom att sätta 12V på pinne 2 (relay ctrl) och då hoppar fläktarna igång.
Jag har kopplat in OBDII och får felkod (P0480) och jag mäter även motortemperaturen.
Jag har mätt på pinne 2 på kontakten till relät för att se om den får någon styrspänning när motorn blir varm. Men ingen spänning även fast motorn är 100grader.


Vad är nästa steg i felsökningen?

Tacksam för råd.
Annons
Användarens profilbild
mattiass
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: tis 29 jun 2021, 17:05

Re: Kylarfläkt startar inte, relä och fläkt hela

Tänkte felsöka kabeln som går till reläet från ECU'n och undrar om någon vet vilket stift som gäller på kontakten till ECU'n
Skriv svar