Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

GMC-van problem med laddning

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
GMC-hermes
Station Wagon
Inlägg: 1
Blev medlem: sön 15 aug 2021, 16:07

GMC-van problem med laddning

Hej

Jag köpte i våras en GMC-van från -89 med 350-motor av ett dödsbo som jag håller på att bryta ihop över...

Bilen är egentligen i riktigt bra skick generellt sett, men någon har laborerat med elsystemet så att man får hjärnblödning.
Huvvaligen vilket ormbo bland kablarna det har varit (och fortfarande är), men hursomhelst nu fungerar alla funktioner/belysning/radio m.m. som det är tänkt (tror jag). Det är bara en extramonterad tillbehörsknapp som ökar strömförbrukningen med 0,5A utan att jag vet vad som händer...

Men, nu till mitt egentliga problem, generatorn laddar inte... :cry:
Med fulladdat batteri kan jag köra ca 15-20 mil innan batteriet är tömt och bilen lägger av.
Jag köpte en ny generator på HansenRacing och batteriet är också nybytt. Den laddar fortfarande inte.
Jag bytte den inte helt dåliga jordflätan mellan motor och kaross för säkerhets skull, utan att det blev någon skillnad.
Då jag själv gick bet på det hela lämnade jag in den på en närliggande verkstad som under nästan två veckors tid hade den för felsökning, men inte heller de lyckades lösa problemet (jag behövde dock inte betala, då de inte lyckats med felsökningen).

Finns det någon här som har något bra tips på vad jag kan göra för fortsatt felsökning?

MVH // DL