Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

voyager/town and country

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
kalle82
Minivan
Inlägg: 13
Blev medlem: fre 30 aug 2013, 20:40

voyager/town and country

Då har man bytt upp sig från en voyager -06 till en town and country -14.
Efter att man ägt den i snart 3 månader så har jag börjat se oljefläckar där den stått parkerad och tittar under och ser då att ojetråget på växelådan är blöt :(

Nu till min fråga hur kontrollerar man oljenivån?
vet inte än om det är trågpackningen som börjat läcka eller om det kommer högre upp, är det någon som har erfarenhet av att det är någon del av lådan som kan börja läcka.
Jag tänker att om man river ner tråget och byter filtret + trågpackning då, var fyller man på olja? :?:
Annons
Användarens profilbild
kalle82
Minivan
Inlägg: 13
Blev medlem: fre 30 aug 2013, 20:40

Re: voyager/town and country

Nu har jag lokaliserat var det läcker, oljekylar ledningarna är det som läcker, så efter kollat en del klipp på youtube så har jag även hittat var man fyller på olja och hur man kollar oljenivån med hjälp av oljestickan till motorn.
I helgen ska jag byta ledningarna, men oj vad dyra dom var att köpa här i sverige 1750kr, sökte man på amerikanska reservdelsförsäljare så ligger dom på runt 33 dollar + frakt som är ungefär lika mycket, men eftersom jag behöver byta så fort som möjligt så kan jag inte vänta på frakten.
Skriv svar