Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Lanicia Voyager Canbus problem

Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Kategoriregler
Forumavdelning för Voyager av alla årsmodeller. Fram till 2013-03-21 finns alla trådar om Voyager i den generella Chrysler-avdelningen men därefter skrivs alla nya trådar i denna kategori!
Användarens profilbild
Bear
Station Wagon
Inlägg: 2
Blev medlem: sön 10 nov 2019, 14:27

Lanicia Voyager Canbus problem

Hej.

Har fått ett jobbigt fel på bilen. Alla varnningslampor är tända i bilen och den säger NO BUS.
Inget fungerar: fläkten död, fönsterhissar, elektriska sidodörrar, hastighetsmätare, varvräknare, tankmätare, heljus, blinkers, radion, kan unte öppna elktriska bagageluckan mm
DVS rubbet har slutat fungera. Bilen startar, har halvljus och går att köra men det är också allt.
Jag har sökt lite på nätet och hittat en bra video på youtube som beskriver felet i canbus,
Man har tydligen olika canbusmoduler och slutar en av dom fungera så får man No bus felmeddelande och alla symptom min bil har. En lancia voyager 2014 med ca 13000mil.
Min fråga är egentligen om någon vet hur många busmoduler det finns,
Jag har näligen monterat ner halva bilen för att komma åt de jag kan se i veideon jag länkar till.JAg undrar om det finnns någon mer jag missat? Jag har även mätt volten på canbussystemet och det stämmer 2,95 volt på high och 2,00 på low dessa tilsammamnns ska bi ca 5volt och det stämmer ju.
Jag har även mätt resistansen på Canbusen, den ska vara 60 Ohm +- 1ohm. JAg hade 60,4ohm så det är bra. HAr ävenb kollat jorden på pin 4,5 och + på pin 16 och jag har 12,6 volt så det stämmer också. Hade jag haft ett kabelbrott så skulle jag ionte haft rätt värde på resistansen.
Jag kommer länka de 2 videos jag har utgåttt ifrån. Vet någon ifall det finns någon can modul jag missat så får ni gärna skriva eller vet vart jag kan hitta information om det. Jag har koppplat ur modul en efter en och kollat om mina felmeddelande försvinner, tyvärr utan framgång, hastighetsmätare, dörrsidor höger och vänster, elektriska skjutdörrar höger och vänster, radio, klimat/fläktanläggning och sist modulen till dvd/skärmar.





Mvh Björn
Annons
Användarens profilbild
Donkan
Station Wagon
Inlägg: 3
Blev medlem: ons 05 apr 2017, 15:59

Re: Lanicia Voyager Canbus problem

Hur har det gått?
Hittat någon lösning på problemet, har nämligen fått samma på våran bil nu🫤

Mvh Donny
Skriv svar