Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Blazer 00

GM's mest populära bilmärke
Användarens profilbild
MartinKl
Station Wagon
Inlägg: 1
Blev medlem: tor 10 aug 2023, 21:31

Blazer 00

Hej.
Min son har en Blazer årsm 00.
Har 2 frågor.
Dels vi hittar inte chassinr och besiktningsgubben blev sur. Vad gör vi?
Fråga 2.
Vi behöver elmotor och Axel till förarstol för att kunna justera den framåt/ bakåt. Hittar ingen begagnad, någon som vet var det finns?
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Re: Blazer 00

Hej,

Ni har säkert redan löst detta redan, men chassinummer kan stansas lite varstans har jag märkt på de årsmodellerna, en del har numret på chassit och en del på karossen.

Oftast (nästan alltid) så finns det en notering hos Transportstyrelsen om vart det sitter på bilen, kan vara väldigt svårt att se om det exempelvis är i hjulhuset eller dylikt, och samlats smuts och ytrost/rost.

Varje gång jag varit med och besiktigat en bil byggd på ram så har besiktningsmannen haft problem med att hitta numret, och det har ALLTID suttit där det var angivet på papperet. Bara en tanke.

Kikat efter en begagnad komplett stol? Vad är det för färg och material? Kollat med skroten i Osby? Försök pressa ner priset om det är för dyrt (om dom överhuvudtaget har en stol).

Rockauto eller ebay.com bör ha reservdelar till stolen om man vill reparera den.

Mvh
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Skriv svar