hej har problem med voyager startade ej i helgen. men gick igång efter många startförsök,körde 4mil gick perfekt.stnnade och startade flera ggr utan problem. 2 dagar senare likadant. inga felkoder.
idag gicgk det ej att få igång den. ingen gnista .man hör bränslepump med tänding på.alla säkringar hela.
någon som vet var man kan få tag på verkstadshandbok till min bil? vev och kamgivare borde vell satt felkoder? taksam för tips/ove
voyager 2002 3,3 startar ej
Annons
Re: voyager 2002 3,3 startar ej
Hej.
Jab har inte haft det problemet på någon av mina voyager men jag har råkat ut för just dessa symtomer på en Ford Probe med V6 och en Ford Lincoln Executive Town car, på Proben så var det Kamaxellägesgivaren och på Lincoln Vevaxellägesgivaren men de betedde sig precis som du beskriver.
// Janne
Jab har inte haft det problemet på någon av mina voyager men jag har råkat ut för just dessa symtomer på en Ford Probe med V6 och en Ford Lincoln Executive Town car, på Proben så var det Kamaxellägesgivaren och på Lincoln Vevaxellägesgivaren men de betedde sig precis som du beskriver.
// Janne
Assistancekåren när du inte kan bärga dig.
Hej,
Kolla ASD-reläet, byt ut det mot ett annat relä med samma spec.
Får du volt till tändspolen (kabeln/kontakten som går till den) ?
Hur vet du att du inte får gnista, har du kollat det på stiften i motorrummet?
Kolla ASD-reläet, byt ut det mot ett annat relä med samma spec.
Får du volt till tändspolen (kabeln/kontakten som går till den) ?
Hur vet du att du inte får gnista, har du kollat det på stiften i motorrummet?
Kolla även bränslepumpsreläet, det sitter i säkringsboxen i motorrummet.