Har köpt en Chrysler Voyager diesel -06, Tysklandsimport, fick endast med en fjärr och en nyckel samt en extranyckel som ej är programmerad men går att låsa upp dörr samt rattlås med.
Går det att programmera fjärr och nyckel själv till Voyager -06?
Min fjärr har följande beteckning:
SIMENSVDO
P/N 04727352AB
CLBT/C/328/2002
Kan man köpa en fjärr på skroten och programera om?
Jag har sett att det finns många olika fjärrkontroller samt några nycklar med fjärr inbyggd.
och isåfall vilka av dessa modeller fungerar?
Lasse
Programmera fjärr å nyckel till Voyager -06
Programmera fjärr å nyckel till Voyager -06
Ford Flex -10, Jeep Cherokee TD -02, Ford Windstar V6 -99, Voyager CDI -06.
plus några båtar, på sjön får man ju åka så fort man vill!
Annons
Re: Programmera fjärr å nyckel till Voyager -06
Tyvärr så går det varken att programmera transpondernyckeln eller fjärrdosan utan ett dyrt verktyg som heter DRB med Chrysler's Starscan-mjukvara
Du måste åka till en Chrysler aukt. verkstad =(
Tackar för snabbt svar!Avenger skrev:Tyvärr så går det varken att programmera transpondernyckeln eller fjärrdosan utan ett dyrt verktyg som heter DRB med Chrysler's Starscan-mjukvaraDu måste åka till en Chrysler aukt. verkstad =(
De ville ha 950 kr för en ny fjärr så:
Kan man köpa en fjärr på skroten och programera om?
Jag har sett att det finns många olika fjärrkontroller samt några nycklar med fjärr inbyggd.
och isåfall vilka av dessa modeller fungerar?
Men hade du inte en fjärrdosa som inte var programmerad?
Kan du inte "bara" be dom programmera den du har? Hur mycket ville dom ha för det?
Ingår programmering om du köper en ny fjärrdosa av dem? I sådana fall är det ett väldigt bra pris.
Men ingår det ingen programmering i de 950:- kr så skulle jag säga att det är dyrt för enbart dosan
Ingår programmering om du köper en ny fjärrdosa av dem? I sådana fall är det ett väldigt bra pris.
Men ingår det ingen programmering i de 950:- kr så skulle jag säga att det är dyrt för enbart dosan
PS, kan du ta en bild på den dosan du har idag (om du har en fjärr) =) ??
Så här ser fjärren ut som jag.

Men jag skulle gärna vilja ha en med nyckel i.
Hmm jag kan inte se bilden själv men den ligger i mitt album, eller här är en länk:
http://www.ebay.co.uk/itm/Chrysler-Jeep ... 1479wt_952" onclick="window.open(this.href);return false;
Men jag skulle gärna vilja ha en med nyckel i.
Hmm jag kan inte se bilden själv men den ligger i mitt album, eller här är en länk:
http://www.ebay.co.uk/itm/Chrysler-Jeep ... 1479wt_952" onclick="window.open(this.href);return false;
Ursäkta att bildlänken inte fungerade tidigare, det är nu ordnat 
Gör såhär:
Låt Chrysler programmera befintlig fjärr till din bil och om du vill ha en ytterligare fjärr så får du köpa det här i Sverige eller inom "EU", i USA används annan frekvens så dom fjärrkontrollerna går nog inte att använda, möjligtvis dom från Kanada om man hittar någon på ebay.com, därefter måste Chrysler återigen programmera den nyckeln.
Du kan alltså inte programmera någon fjärr själv, det kan endast en Chrysler-verkstad göra, det går heller inte att programmera transpondernyckeln själv.
Om du redan har 1 st programmerad nyckel och en annan som inte är programmerad? (har nycklarna samma färg, bör vara mer gråfärgade än svarta?) så kan du fråga Chrysler om dom kan programmera den andra nyckeln, då har du 2 st nycklar till tändningen som fungerar.
Och du har 1 st fjärr som inte är programmerad? Den har tappat "kommunikationen" mellan bilen? Om du vill ha en ytterligare (reserv) fjärr så måste den inhandlas beg. i Sverige/EU/Kanada.
Tror inte att de svensksålda Voyagerna fanns med integrerad nyckel + fjärr?
Du kan ju köpa ett "skal":
http://www.ebay.com/itm/REMOTE-KEY-KEYL ... 4ab26602be" onclick="window.open(this.href);return false;
..kostar inte många kronor, och därefter flytta över elektroniken dit (panic-knappen kommer dock inte fungera).
Men då är frågan, en sådan fjärr med integrerad nyckel kan ju ändå inte starta bilen eftersom den inte har något chip/transponder?
Man måste i sådana fall köpa ett separat "chip/transponder" ?
http://www.ebay.com/itm/PCF7941-Key-tra ... 4cfd6d59d9" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag tycker bara du borde programmera dom nycklarna/fjärren du har nu =)
Gör såhär:
Låt Chrysler programmera befintlig fjärr till din bil och om du vill ha en ytterligare fjärr så får du köpa det här i Sverige eller inom "EU", i USA används annan frekvens så dom fjärrkontrollerna går nog inte att använda, möjligtvis dom från Kanada om man hittar någon på ebay.com, därefter måste Chrysler återigen programmera den nyckeln.
Du kan alltså inte programmera någon fjärr själv, det kan endast en Chrysler-verkstad göra, det går heller inte att programmera transpondernyckeln själv.
Om du redan har 1 st programmerad nyckel och en annan som inte är programmerad? (har nycklarna samma färg, bör vara mer gråfärgade än svarta?) så kan du fråga Chrysler om dom kan programmera den andra nyckeln, då har du 2 st nycklar till tändningen som fungerar.
Och du har 1 st fjärr som inte är programmerad? Den har tappat "kommunikationen" mellan bilen? Om du vill ha en ytterligare (reserv) fjärr så måste den inhandlas beg. i Sverige/EU/Kanada.
Tror inte att de svensksålda Voyagerna fanns med integrerad nyckel + fjärr?
Du kan ju köpa ett "skal":
http://www.ebay.com/itm/REMOTE-KEY-KEYL ... 4ab26602be" onclick="window.open(this.href);return false;
..kostar inte många kronor, och därefter flytta över elektroniken dit (panic-knappen kommer dock inte fungera).
Men då är frågan, en sådan fjärr med integrerad nyckel kan ju ändå inte starta bilen eftersom den inte har något chip/transponder?
http://www.ebay.com/itm/PCF7941-Key-tra ... 4cfd6d59d9" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag tycker bara du borde programmera dom nycklarna/fjärren du har nu =)
Tackar för bra information!