Är ny på forumet och har funderingar på att importera en 3500 med dubbelmontage. Dessa är ju lite breda i rumpan...
Tack på förhand
Robert
Nej omodifierat går dom inte in nej, så mycket vet jag. Frågan är om det går att plocka av skärmarna och ytterhjulen. Årsmodell borde jag ha skrivit ja... 03-05 är det jag är ute efter.Avenger skrev:Tjena!
Jag har ingen erfarenhet av detta men när jag kollade måtten så går dom tamejfasiken inte in![]()
![]()
Bilen är strax över 2,5 meter bredoch containrarna är 2,35 m.
Vilken årsmodell tänker du på?
Men påfyllningsröret sitter i flaket, inte skärmarna så det är inget problem. Frågan är ju hur bred bakaxeln är. Men jag tycker det borde gå.Avenger skrev:Har försökt att kika lite i manualen men jag blir inte klok på det, tror att skärmarna går att få bort men då är det fortfarande påfyllningsröret till bränslet samt så tror jag bakaxeln ändå gör så att det blir väldigt osäkert om det får plats, även om de yttersta hjulen plockas bort tillfälligt.
Kanske någon annan kan flika in här och spec. måtten, jag hittar inga
Vad är det för leksaker du planerar att köpa då?Tänkte du själv åka över och hämta bilen isf? Demontera allting på plats och återigen i Sverige montera allting?
Vore dock skönt att höra "jag har gjort det, det går"...Avenger skrev:Fasiken, jag är blindKollade exakt av sprängskissen och såg helt fel om påfyllningsröret
![]()
Det borde gå exakt, frågan är hur mycket hjulnaven sticker ut när man plockar bort ytterhjulen, men 7,5 cm á sida borde inte vara några problem att sänka till, vilket är minimum typ.
Tror nog också det går
Meddela gärna hur allt fortskrider