Hej!
Jag har en Voyager 2,4 -01 manuell låda med handbromsen placerad vid växelspaken.
Jag ska spänna vajern men vet inte riktigt hur... Jag har bytt backarna till handbromsen men handbromsen tar inte förrän kuggarna på spaken är högst upp.
Jag hittar inte direkt någonstans där man kan spänna den,
Några förslag?
Vänliga hälsningar
Calle
Handbroms Voyager 2,4 -01
Annons
Re: Handbroms Voyager 2,4 -01
Tjena!
Man ska inte kunna spänna kabeln på den bilmodellen (2.4, manuell låda ect), det görs av den automatiska justeraren står det i manualen
Står att man (efter service) ska dra åt handbromsen och släppa efter, därefter är det "spänt"
Man ska inte kunna spänna kabeln på den bilmodellen (2.4, manuell låda ect), det görs av den automatiska justeraren står det i manualen
Står att man (efter service) ska dra åt handbromsen och släppa efter, därefter är det "spänt"
Ok, Hmm då har det blivit något knas med min spännare då..
Får väl plocka isär bromsen där bak igen och kolla..
Tack för svar.
Får väl plocka isär bromsen där bak igen och kolla..
Tack för svar.
Hej,
Plocka istället ned lite grejer vid handbromshandtaget och se hur det ser ut där, tyvärr så har jag inte skruvat på just detta på en manuell låda, bara när jag hade en Chrysler Stratus men där ser det olika ut
Plocka istället ned lite grejer vid handbromshandtaget och se hur det ser ut där, tyvärr så har jag inte skruvat på just detta på en manuell låda, bara när jag hade en Chrysler Stratus men där ser det olika ut
Ok, menar du att det är där som "spännanordningen" kan sitta?