Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Backspegelglas på Voyager -97 sönder

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Inlägg: 14740
Blev medlem: lör 18 dec 2010, 14:10
Ort: Sverige
Kontakt:

Backspegelglas på Voyager -97 sönder

Hej alla glada=) Jag har en voyager 97:a som jag skulle behöva bytra spegelglas på. Någon som vet hur man får av och på spegelglaset utan att ha ihjäl spegel motorn? Och var kan man få tag i billiga spegelglas? Tacksam för svar

SVAR:

Hej!

Det finns olika sätt att lösa detta på, här är några:

*Ta en hårtork och blås runt/på sepgeln och ta en liten spackelspade och försök bända loss spegel allteftersom, ibland kan spegeln även sitta fast med clips.
*Limma den nya spegel direkt på den gamla trasiga (rekommenderas), används lim eller dubbelhäftande 3M-tejp.
*Köp en helt ny eller beg. backspegel på ebay.com eller bildelsbasen.se


Om du ändå vill laga spegel så behövs ju självklart glas, och på ebay.com finns det här:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Chrysler ... ccessories

Men som du kan se så är det ganska dyrt med spegelglas (original sådant), jag hade hellre åkt till en glasmästare och frågat om det går att få för en 200:- hundring eller liknande. Men du får räkna med att det inte blir världens snyggaste med spegelglas från en glasmästare, det är svårt att skära för hand och slipa, och de flesta har inga egna maskiner ;)

Men du kan ju också ta något gammal spegelglas om du hittar och skära ut själv, köp en billig glasskärare på Biltema eller Jula och skär i följande mönster:

*Blöt glasskäraren med lite förtunning
*Skär ut huvudmönstret för backspegeln (knäck inte glaset ännu)
*Skär som en "sol" runt om backspegeln
*Börja knäcka varje "kaka" för sig runt om backspegeln, här är en bild som visar hur du ska skära:


Bild
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild