Letar efter vevaxelgivaren på min Chrysler Stratus 2,0L -96a har beställt hem en men den verkar vara till -98 och ser helt annorlunda ut om jag hittar rätt på bilen.
Men som sagt någon som har en bild på vart den sitter och som kan lägga upp? Kan hända att jag kollar på fel ställe.
Annars, är det någon som ligger hemma på en vevaxelgivare som passar till en -96's 2.0L snurra? Vill få igång den snabbast möjligast nu och känner inte för att beställa hem från usa igen och kanske få fel samt att det tar så lång tid med leveransen :/
Vevaxelgivaren (Crank position sensor) var sitter den? Strat
Vevaxelgivaren (Crank position sensor) var sitter den? Strat
Senast redigerad av Avenger den tor 05 apr 2012, 21:16, redigerad totalt 1 gång.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Anledning: Bilmodell saknades i rubriken.
Annons
Re: Vevaxelgivaren (Crank position sensor) var sitter den?
Den sitter ganska nära oljefiltret på de två 4-cyl motorerna, både 2.0 och 2.4 turbo 
Om du fick hem fel sensor från USA och om dom skrev i beskrivningen att den passar 2.0 litern så får du pengarna tillbaka om du säger till, det har jag fått cirka 10 gånger (minst), så det går alltid bra med sådant
http://www.ebay.com/itm/Advantech-7M5-E ... d3&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hansenkatalogen.se/sv-SE/Han ... reg/rpx619" onclick="window.open(this.href);return false;
Om du fick hem fel sensor från USA och om dom skrev i beskrivningen att den passar 2.0 litern så får du pengarna tillbaka om du säger till, det har jag fått cirka 10 gånger (minst), så det går alltid bra med sådant
http://www.ebay.com/itm/Advantech-7M5-E ... d3&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hansenkatalogen.se/sv-SE/Han ... reg/rpx619" onclick="window.open(this.href);return false;
Hm ok, får gå ut och kolla, men när jag kollar i manualen eller haynesboken så ser det inte ut som den på ebay eller hansens utan den har en fyrkantig platta.
Hittar inte Vevaxelgivare på hansens heller när jag söker med mitt regnr? HBN240. Finns den inte till min då kanske? Är ju en 96a och den du skrev var en 97a?
Hittar inte Vevaxelgivare på hansens heller när jag söker med mitt regnr? HBN240. Finns den inte till min då kanske? Är ju en 96a och den du skrev var en 97a?
Fy åt satan vad den satt otillgängligt när man inte hade en domkraft som lyfte nog högt
Hittade på den iaf och konstanterade att den jag beställt inte passar :/ När jag dubbelkollade så passade den för 98ans modell. Den gick in i "hålet" men det var själva kontakten som såg annorlunda ut :/
Får se hur jag gör nu, ska försöka hitta en begagnad att prova här i sverige till ett vettigt pris annars får det nog bli att sälja den som reservdelsbil eller GDS då jag upptäckt att vattenpumpen även börjat läcka! :/
Blir nog enklast att sälja den och köpa en "ny" som fungerar istället då dom inte ligger alltför dyrt nu på blocket.
Får se hur jag gör nu, ska försöka hitta en begagnad att prova här i sverige till ett vettigt pris annars får det nog bli att sälja den som reservdelsbil eller GDS då jag upptäckt att vattenpumpen även börjat läcka! :/
Blir nog enklast att sälja den och köpa en "ny" som fungerar istället då dom inte ligger alltför dyrt nu på blocket.
Re: Vevaxelgivaren (Crank position sensor) var sitter den? S
Hur ser din sensor ut, har du en bild eller reservdelsnummer på kartongen/paketet? 
Jag kollade i reservdelslistan idag (har äntligen fått till Stratus nu också) och där finns det två olika sensorer, en till 2.0 och 2.4 och en annan till V6 2.5
Så om ebay-säljaren skrev att den passar alla motorer, 2.0, 2.4 etc. så får du pengarna tillbaks om du klagar och hotar med dålig recension i ebay-store
hehe skämtåsido, men du förstår vad jag menar 
Tråkigt med vattenpumpen, när började det problemet? =(
Jag kollade i reservdelslistan idag (har äntligen fått till Stratus nu också) och där finns det två olika sensorer, en till 2.0 och 2.4 och en annan till V6 2.5
Så om ebay-säljaren skrev att den passar alla motorer, 2.0, 2.4 etc. så får du pengarna tillbaks om du klagar och hotar med dålig recension i ebay-store
Tråkigt med vattenpumpen, när började det problemet? =(
Re: Vevaxelgivaren (Crank position sensor) var sitter den? S
Den såg ut som "vanligt" eller som alla andra sensorer. Men det var som sagt kontakten som var grövre till nyare bilarna eller iaf till denna. Och på ebay stod det att den passade -98 och framåt. Jag som inte kollade riktigt.
Men får se hur jag gör som sagt, ska försöka hitta en beggad och prova från sverige då jag egentligen inte vet om det är det här som strular riktigt. Och är det inte sensorn så kan det istort sett vara vad som helst och då blir det nog billigast och enklast att sälja denna och köpa en annan som fungerar.
Men får se hur jag gör som sagt, ska försöka hitta en beggad och prova från sverige då jag egentligen inte vet om det är det här som strular riktigt. Och är det inte sensorn så kan det istort sett vara vad som helst och då blir det nog billigast och enklast att sälja denna och köpa en annan som fungerar.