Dodge Charger SRT8
- SandmanNet
- SUV
Dodge Charger SRT8
Tvättade bilen idag och upptäckte flera små lackskador redan. Jag är rädd om den, men alla andra verkar inte vara det. Får se hur många som fixas av lackkonserveringen (läs: poleras bort). Annars är det väl att lämna in den hos lackerare för småfix förr eller senare.

Annons
Re: Dodge Charger SRT8
Jag hade parkerat långt bort ifrån alla andra bilar när man t ex. åker till affären osv. =)
- SandmanNet
- SUV
Små små repor. En på dörren, två på bakre kofångaren.Avenger skrev:![]()
Är skadorna på dörrsidorna ? Eller menar du stenskott på motorhuven ?
Jag hade parkerat långt bort ifrån alla andra bilar när man t ex. åker till affären osv. =)
Jag ställer mig alltid en bit bort på affären, men vid jobbet är det lite svårare att stå separat. Men som sagt, får se vad som fixas vid lackkonserveringen

Ok =( Tråkigt ändå, man vill ju alltid försöka hålla grejerna i nyskick men ofta går inte detta (om man vill använda dem).
Alternativet är ju att låta bilen stå i garaget men då försvinner hela idén med att äga just en bil
.. min står i garaget hela tiden, hehe, men jag har faktiskt lyckats skada den lite men något märke här och där när man hämtar verktyg osv. =)
När man tittar på närbild på strålkastarna så bör det vara ganska smidigt att lägga på en skyddsfilm/toning (om man plocka dän dem från bilen helt och hållet).
Här är exempel från ebay (finns ljusare också):
http://www.ebay.com/itm/Matte-Black-30c ... 2f&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag ska nog också beställa sådant nu, verkar bli grymt!
Alternativet är ju att låta bilen stå i garaget men då försvinner hela idén med att äga just en bil
När man tittar på närbild på strålkastarna så bör det vara ganska smidigt att lägga på en skyddsfilm/toning (om man plocka dän dem från bilen helt och hållet).
Här är exempel från ebay (finns ljusare också):
http://www.ebay.com/itm/Matte-Black-30c ... 2f&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
Jag ska nog också beställa sådant nu, verkar bli grymt!
- SandmanNet
- SUV
Yes, därför jag vill ha en servicemanual för Dodgen, så man gör det rätt helt enkelt...Avenger skrev:När man tittar på närbild på strålkastarna så bör det vara ganska smidigt att lägga på en skyddsfilm/toning (om man plocka dän dem från bilen helt och hållet).

..eller, iofs, om företaget i denna videon klarade det så..:
[youtube][/youtube]

Man behöver ju inte avsluta kanterna exakt "perfekt" eftersom det inte syns med motorhuven stängd, samt så kanske det blir lättare när strålkastarna hålls kvar av någonting. Man lär ju säkert få byta ut filmen med jämna mellanrum om man vill hålla det fräscht också (kan jag tänka mig).
[youtube][/youtube]
Man behöver ju inte avsluta kanterna exakt "perfekt" eftersom det inte syns med motorhuven stängd, samt så kanske det blir lättare när strålkastarna hålls kvar av någonting. Man lär ju säkert få byta ut filmen med jämna mellanrum om man vill hålla det fräscht också (kan jag tänka mig).
- SandmanNet
- SUV
Ja, det där såg ju inte så svårt ut, men vad fult det var med blåa! Jag måste skaffa mig en värmepistol helt enkeltAvenger skrev:..eller, iofs, om företaget i denna videon klarade det så..:

Se till att köpa en varmluftspistol som går att justera värmen på
Så att det inte blir för varmt =)
En hårtork fungerar också, men tar lite längre tid =)
En hårtork fungerar också, men tar lite längre tid =)
- SandmanNet
- SUV
HIttat en länk till en sida som säljer toningsfilm. Detta är 6% toning, vilket känns lite mer "säkert". Har ni några bättre länkar?

Hittade bara 20% på ebay.com:
http://www.ebay.com/itm/Light-Black-12- ... bb&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
..dock lite billigare, men vet inte hur kvalitén är mot 4protect's film
Konstigt att inte ebay hade någon 6% toning
http://www.ebay.com/itm/Light-Black-12- ... bb&vxp=mtr" onclick="window.open(this.href);return false;
..dock lite billigare, men vet inte hur kvalitén är mot 4protect's film
Konstigt att inte ebay hade någon 6% toning
- SandmanNet
- SUV
Liten nummerplåt fram
Så här blev det, snyggt va? Jag vet, skitdålig bild tagen under carporten i motljus, men vad gör man? 

De där blev ju kalasbra. 
En dålig bild är bättre än ingen bild.
En dålig bild är bättre än ingen bild.
Tack till:
Avenger på USABilforum, BDS Lindesberg, Summer On Wheels,
Helges Däckmontering, Mika på MTF Rod & Plåt Och självklart Mamma och Syster.
Snygg! 
Hur fäste du skylten, hål i varje hörn med buntband?
Man blir nästan rädd av att titta på bilen, den ser brutal ut!!
Dodge har verkligen lyckats bra med designen!
Man blir nästan rädd av att titta på bilen, den ser brutal ut!!
Sv: Dodge Charger SRT8
Ja den ser brutal ut den fronten.
Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Skickat från min MT15i via Tapatalk 2
Voyager V6 -04
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
Skriver kort eller fel. Ja då skriver jag från mobilen så är inte oartig med flit
- SandmanNet
- SUV
Dodge Charger SRT8
Precis! Ingen skylthållare, ingen dubbelhäftande tejp. Ser bra ut, och smidigtAvenger skrev:Snygg!