Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Grand voyager-99 2.4 med skum kylarfläkt

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
bnkt
Van

Re: Grand voyager-99 2.4 med skum kylarfläkt

Avenger skrev:Låter onekligen som att det är felet, men "bnkt" kanske kan bekräfta om det fungerade för honom? :P

Mitt problem löste sig med ett nytt relä. Jag flyttade dessutom reläet för lättare åtkomst då mitt satt väldigt illa till långt ner bredvid kylaren. Dessutom gick en av skruvarna av när jag skulle ta bort reläet. Då jag flyttade reläet måste man tänka på att det blir väldigt varmt och mitt satte jag framför batteriet, men jag monterade det på en bit u-profil i aluminium som leder värme bra. När jag fick bort det gamla såg jag att det varit monterat med kylpasta mellan relä och plåten det satt på. Glöm inte kylpastan! Den används vid montering av kylflänsar i datorer och kan nog köpas i vilken elektronikaffär som helst.

Köp gärna relä via Ebay. Jag åkte på 160:- extra från tullen men det blev ändå halva priset jämfört med priset här hemma. Leveranstiden var c.a två veckor.
Blekta och matta strålkastare i plast? Jag fixar det åt dig för mycket mindre pengar än vad en ny strålkastare kostar. Hör av dig så ordnar vi nåt. Jag finns i Arboga.
Annons
Användarens profilbild
zoppatorsk
Minivan

Re: Grand voyager-99 2.4 med skum kylarfläkt

Jag har en grand voyager -97 med 3.3L motorn.
När jag köpte den så var kylfläkten kopplad med ett vanligt relä så den slog igång när man slog på halvljuset.
AC-fläkten var inte inkopplad alls och kablarna var helt slaktade.

Köpte 2 nya fläktrelän (bra o ha reserv) + en ny kabelhärva på närmsta självplocksskort för någon hundring.
Nu funkar kylfläkten prima igen.

AC-Fläkten däremot startade aldrig, inte med nått av kylfläktsreläena. Troligtvis fel någon annanstans.
Löste detta med att koppla ett relä mot ac-kompressorn, så när kompressorn går så går även fläkten te ac'n
Skriv svar