Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

Chrysler Vision-tråden

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

Re: Chrysler Vision bra köp? JA!

Avenger skrev:Aa det blev väldigt kallt idag och varit det de senaste dagarna, tråkigt :(

Men prova att byta relä av samma specifiktion med varandra och se om det händer något?
Jag har inte öppnat reläboxen så jag vet inte om det kommer därifrån och det är ju så satans kallt så man vill ju inte pilla med det nu heller och riskera att sabba nåt viktigt.

Men på något vis verkar det hänga ihop med stereon, OM det nu är ett relä som klickar. Så frågan är ju då hur detta infinitysystemet är kopplat i bilen? Använder det sig av något slags relä för att aktivera antenn eller slutsteg eller antitheft funktionen?

Btw, fick du fram något om torkararmslänkaget som pajade?

Föresten, det där med att bilen bekräftar fjärrlåsning med ett tut, går det att koppla om så den blinkar med varningsblinkersen istället? Är det svårt att göra det?
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Hej!

Jag tror inte att det är något ytterligare relä till just stereon, inte vad jag vet om.

Fick tyvärr inte fram någon sprängskiss på torkararmen, fanns inte med i manualen, vet ej varför :(

Det går ej att programmera om så att varningsblinkersen blinkar istället för tutan, men jag tror att du kan koppla ur tutan och inte ha något ljud eller indikation alls.
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

Avenger skrev:Hej!

Jag tror inte att det är något ytterligare relä till just stereon, inte vad jag vet om.

Fick tyvärr inte fram någon sprängskiss på torkararmen, fanns inte med i manualen, vet ej varför :(

Det går ej att programmera om så att varningsblinkersen blinkar istället för tutan, men jag tror att du kan koppla ur tutan och inte ha något ljud eller indikation alls.
Ok. Går det inte bara koppla om kablarna så den ger signal till varningsblinkersen istället? Ett kort tut borde ju inte resultera i annat än ett kort blink?

Btw, är Dodge Durango -98-99 en bra bil? Har läst en massa på internet att det är dåliga bilar och att -98:an är mycket problemfylld?
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Hej!

Nej datorn styr detta, varav man kan programmera bort det själv, och om man vill ha blinkersen måste man programmera om datorns mjukvara :)

Durango är det inget fel på, inga större fel de första åren och kommande år av generation 1 (till -03), bara mindre barnsjukdomar som lätt åtgärdas :) Är du intresserad av en sån bil?

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

Nej datorn styr detta, varav man kan programmera bort det själv, och om man vill ha blinkersen måste man programmera om datorns mjukvara :)

Durango är det inget fel på, inga större fel de första åren och kommande år av generation 1 (till -03), bara mindre barnsjukdomar som lätt åtgärdas :) Är du intresserad av en sån bil?
Ok. Då ska jag höra med Chrysler i Malmö om de kan ändra på det.

Ja jag behöver ju en jeep här ute på landet, sen min dodge van från -88 blev stulen vid ett inbrott här hemma i nov 2010. Så först tänkte jag köpa en Cheva Suburban -98 4x4 men sen på mitt andra jobb så fick jag möjligtheten att provköra en Dodge durango SLT -98 tror jag den hette. Stark som ett as och rapp som a bat out of hell. Så jag blev sugen på en sådan. Men sen hittade jag en del amerikanska artiklar på gooogle där det stod om en massa fel på -98 och -99 årsmodellerna =(
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Hej!

Tror inte Chrysler kan programmera om det, inte ens i USA :( Här i Sverige kan dom inte ens uppgradera mjukvaran i växellådan :(

Hoppas du hade försäkring på Vanen :( ? Synd att den blev stulen.

Jo jag hade också valt en Durango framför en Cheva faktiskt, och felen är bara småfel som inte alls behöver uppstå, maskinmässigt så är den inte känd för några större fel alls.

Men än så länge tycker jag dom verkar lite dyra, dom kan ju jämföras med en Jeep Grand Cherokee ZJ tycker jag, eller WJ om man går in på lite nyare spår :)

Hittat några Durango på blocket? =)

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

Tror inte Chrysler kan programmera om det, inte ens i USA :( Här i Sverige kan dom inte ens uppgradera mjukvaran i växellådan :(

Hoppas du hade försäkring på Vanen :( ? Synd att den blev stulen.

Jo jag hade också valt en Durango framför en Cheva faktiskt, och felen är bara småfel som inte alls behöver uppstå, maskinmässigt så är den inte känd för några större fel alls.

Men än så länge tycker jag dom verkar lite dyra, dom kan ju jämföras med en Jeep Grand Cherokee ZJ tycker jag, eller WJ om man går in på lite nyare spår :)

Hittat några Durango på blocket? =)
Jaså? Det var ju dåligt av dom att inte kunna göra det? Får väl ringa och höra vad de kan göra med bilen då =)

Ja den var helförsäkrad. Blev av med min cross och allt jag ägde med :(
Det enda de inte tog var lite möbler, min iphone, min hund (som var hemma när det hände) och min volvo.

De Durangos jag hittat på blocket kostar mellan 45 och 65.000kr. Vet inte om jag väljer att importera. Men det verkar vara sånt krångel med import så det blir väl en sverige-kärra antagligen. Men jag vill ha en svart och värsta modellen. :)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

:)

Hehe, en svar Durango vore definitivt inte helt fel, väldigt snygga :)

Tråkigt med sakerna du blev av med :(

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

Avenger skrev::)

Hehe, en svar Durango vore definitivt inte helt fel, väldigt snygga :)

Tråkigt med sakerna du blev av med :(

Ja jag har en liten idé jag hade tänkt göra med bilen och därför krävs det att den är svart. Hehe. Du får se när resultatet är klart =)

Lär väl försöka inhandla bilen innan nästa vinter iallafall.

Ja det är tråkigt att det hänger sådant pack härute... :(

Btw, kan du hjälpa mig jaga fatt på ett komplett kamremskit med tillhörande vattenpump, som skickar till sverige och som är till -96, på ebay? Jag blir inte klok på den sidan :(
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Hej!

Låter spännande ang. Dodgen! :)

Gör så att du frågar dom här om dom kan skicka til Sverige billigt:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Chrysler ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;

Säg t ex. att det inte finns någon som säljer i Sverige och att du får skrota bilen om dom inte kan hjälpa dig, då blir dom nog hjälpsamma och skickar till Sverige ;)

Mvh
Jonathan

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

Låter spännande ang. Dodgen! :)

Gör så att du frågar dom här om dom kan skicka til Sverige billigt:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Chrysler ... ccessories" onclick="window.open(this.href);return false;

Säg t ex. att det inte finns någon som säljer i Sverige och att du får skrota bilen om dom inte kan hjälpa dig, då blir dom nog hjälpsamma och skickar till Sverige ;)

Mvh
Jonathan
Går inte att kontakta dom :(
"We're sorry we couldn't find an answer for you. Unfortunately, this seller is not able to respond to your question. We suggest reviewing the item again to see if your answer is in the seller's listing."
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Hej!

Maila dom på denna adressen så får du svar ganska fort, även om svaret kan bli netlåtande :(

ebay@am-autoparts.com

Skriv ett riktigt "deppigt" mail till dom så dom verkligen förstår att du inte klarar dig utan delarna :D

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

Maila dom på denna adressen så får du svar ganska fort, även om svaret kan bli netlåtande :(

ebay@am-autoparts.com

Skriv ett riktigt "deppigt" mail till dom så dom verkligen förstår att du inte klarar dig utan delarna :D
Så. Mailat =) får se hur det går nu då =)
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Vi håller tummarna :!: :P

Bild
Användarens profilbild
Eagle_Vision
Hedersmedlem

Avenger skrev:Vi håller tummarna :!: :P
F**k! Fick svar och det blev:
"Greetings from AM Autoparts,

We do not accept international orders at this time. We are only able to accept payment from, and ship to, the lower 48 continental United States. If the billing address is outside of the US we are unable to accept payment. Thank you for your interest.

Am-Autoparts
service@am-autoparts.com"

Vad ska jag då göra? =(
Bilen ska in till verkstad den 21: för koll så de vet vad de olika sakerna skulle kosta att laga. Måste ju ha ett kit tills dess...
Skriv svar