Välkommen till Sveriges största forum för amerikanska bilar av alla årsmodeller!

servo slang 300m 3.5

Alla Chrysler-bilar här
Användarens profilbild
Daniel83
Minivan

Re: servo slang 300m 3.5

idag fyllde jag på servo oljan och körde lite i stan. och kom fram till att det är ett litet hål på tryckaren så ska beställa nytt tryck rör i morgon från hansenracing (mekonomen). men jag kan iaf köra med bilen utan större problem det droppar ytterst lite om man inte har fullt ratt utslag, och nu vet jag iaf hur jag ska gå till väga å få bort röret, ser ju jäkligt trångt och jävligt ut när man endast kollar i motorutrymmet.
Annons
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Ah vilken otur :(

Men hoppas det går smidigt med bytet, tur att man får delarna så fort ifrån Hansen (iaf de flesta delar) :)
Grab Life by the Horns! - Dodge

Bild
Användarens profilbild
Daniel83
Minivan

japp har bara haft otur med denna bil. men som tur e så vet jag nu hur jag ska byta, hoppas att hansen nu får fram den snabbt, för det stod på deras sida att dom inte hade tryckaren i lager.
sen om du såg i en annan tråd, så har jag knas med bromsarna :D, antagligen kärvande ok och dåliga belägg. men bromsarna tar som fan.

hade inte chryslern varit så jävla bekväm å köra, så hade den hamnat på blocket för länge sen :D så det är värt att lägga lite pengar och energi på bilen!!
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Det är det bästa med Chrysler, vad som än går fel så är det en keeper :D Dock är det ju trist om det blir massa fel, men man tar sig igenom dem =)

Bild
Användarens profilbild
Daniel83
Minivan

ja precis :) men som tur är är det ju bara "enkla" små fel och slitage delar som ingen tidigare ägare har orkat fixa. men när allt e fixat och besiktat för nästa period så hoppas jag att den ska rulla på :) maskinellt går den som en dröm :) växellådan är det inge fel på heller, förutom att den kan vara lite seg å reagera vid kickdown men det blir olje byte och filter i den sen så kanske den blir lite vassare!
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

:)

Tror den kommer hålla ett bra tag framöver (utan några större fel) :)

Bild
Användarens profilbild
avitone
SUV

Trist att höra, så du hade läckgage både på tryck och retur.
Det var lite ovanligt måste jag säga. Hoppas att det löser sig. Det brukar göra det även om det är krångligt till en början, men man brukar hitta på olika trix som fixar det.
Lycka till
Anders fd. Sebring - 05
Nu nytt märke som inte är Amerikanskt
Användarens profilbild
Daniel83
Minivan

japp har en jäkla otur med servon :/ men men det ordnar sig till slut :D
Användarens profilbild
Daniel83
Minivan

så nu är iaf returslangen helt tät, och en helt ny tryckslang beställd. svårt och få tag i till rätt pris kan jag meddela. hansen är billiga tycker jag 880kr och man hämtar ut på mekonomen fast dom hade inga i lager 4-5 veckors leverans tid. beställde på ett annat ställe online blev 1200kr med frakt, vill gärna byta nu när jag har semester och har tid :D
Användarens profilbild
Avenger
Administratör
Kontakt:

Hoppas den dyker upp snarast och allt går bra! :)

Semestertider passar perfekt att meka med bilen, även om det kanske inte är så kul =)

Bild
Användarens profilbild
Daniel83
Minivan

a jag hoppas den dyker upp på posten i morgon. jag tycker vanligtvis inte om och meka "roligare och köra" men nu känner jag mig rastlös när man inte jobbar, då blir det automatiskt kul å meka å greja :D. och anslutningarna är lätta och komma åt till tryckaren, ev att jag får dra till jobbet och bocka till en nyckel..
Skriv svar