start problem cheva s10
Re: start problem cheva s10
Såg nu i en ägarmanual att det fanns tillgängligt vid de årsmodellerna.
Annons
- duck.of.shireåsen
- Minivan
ja då återstår att reda ut hur man kopplar motståndet och med vilken kabel ,Avenger skrev:Såg nu i en ägarmanual att det fanns tillgängligt vid de årsmodellerna.
jag har följt kablarna och jag hittar ingen modifiering såvitt jag kan se .
för det är nu helt klart för mig att detta måste vara felet efter att jag uteslutit alla andra möjliga fel, förutom data boxen men det tror jag inte samt att jag inte kan mäta det .
Eftersom det troligen är transponder key så är det inget motstånd (resistor key) utan PCM:en som får en godkänd signal ifrån en nyckel som är programmerad att passa, om jag uppfattat schemat rätt =(
- duck.of.shireåsen
- Minivan
ja nyckeln är helt blank hittade en bild på den i datorn , så har du förslag på hur man ska koppla kablarna .Avenger skrev:Eftersom det troligen är transponder key så är det inget motstånd (resistor key) utan PCM:en som får en godkänd signal ifrån en nyckel som är programmerad att passa, om jag uppfattat schemat rätt =(
- duck.of.shireåsen
- Minivan
färgerna stämmer intetekniknissen1 skrev:http://autosecurity.tripod.com/PASS1.html
- duck.of.shireåsen
- Minivan
i morgon ska jag prova att koppla ihop kablarna på olika sätt och försöka rycka utt lås cylindern för att se hur den fungerar